  • 1. Data: 2009-08-21 08:14:02
    Temat: Szopa schodzi do obory
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Czytamy opisy tegorocznych obiektów pożądania:
    ''W nowym trybie Nostalgic można zastosować efekt postarzenia zdjęcia,
    od subtelnego wyblaknięcia do pełnej ziarnistości w czerni i bieli.''
    Albo:
    ''Filtr Pop Art wypełnia zdjęcia intensywnym kolorem podkreślając pełen
    radości charakter fotografowanego motywu. Spośród innych filtrów
    dostępne są takie jak: Fotografia otworkowa, Zmiękczanie ostrości, Jasny
    i Lekki kolor, Tonowanie światła oraz Ziarnisty film''
    Itd.

    No i co z tego wynika? Ano, po pierwsze koniec ery szopoludków. Za
    rok-dwa wrzucanie tych efektów na zdjęcia nie będzie już znaczyło o
    opanowaniu warsztatu photoshopa tylko o znalezieniu gałeczki na obudowie
    aparatu. Nawet jak ktoś wciąż będzie ręcznie rzeźbił.
    Po drugie, to będzie obciach jak wrzucenie dziś zdjęcia z sepii i
    chwalenie się nimi np. tutaj.

    Cóż zatem? Nadchodzi era ciekawych zdjęć ''po prostu'', albo...
    stagnacja totalna.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-08-21 08:20:12
    Temat: Re: Szopa schodzi do obory
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
> [...]
    > aparatu. Nawet jak ktoś wciąż będzie ręcznie rzeźbił.
    > Po drugie, to będzie obciach jak wrzucenie dziś zdjęcia z sepii i

    Przecież już dawno w Picasie masz glow, ziarno filmu, sepie i inne
    tonowania, etc. Idąc Twoim tokiem rozumowania, dawno powinno było się
    upowszechnić i przejeść.

    > Cóż zatem? Nadchodzi era ciekawych zdjęć ''po prostu'',

    Znowu? ;-)

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-08-21 08:39:10
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > chwalenie się nimi np. tutaj.
    >
    > Cóż zatem? Nadchodzi era ciekawych zdjęć ''po prostu'', albo...

    W Pentaxie K-M mam wbudowane filtry, a wśród nich "aparat dziecinny" i
    "retro".
    Poza tym całkiem sprawna wywoływaczka RAWów jest - mogę w aparacie
    wywołać ten sam RAW do różnych JPG. Tylko wyświetlacz malutki.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek/

  • 4. Data: 2009-08-21 09:00:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Przecież już dawno w Picasie masz glow, ziarno filmu, sepie i inne
    > tonowania, etc. Idąc Twoim tokiem rozumowania, dawno powinno było się
    > upowszechnić i przejeść.

    Mam od dawna w setce różnych upiększaczy, tylko do tej pory Kowalski o
    tym nie wiedział. A teraz powiedzą mu w reklamach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm powstałaby wielka menda/

  • 5. Data: 2009-08-21 09:16:12
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h6ll0f$cl7$1@news.wp.pl> Janko Muzykant wrote:

    > Cóż zatem? Nadchodzi era ciekawych zdjęć ''po prostu'', albo...
    > stagnacja totalna.

    Albo trzeba bedzie dopisywac, ze robione recznie, na barycie. Najlepiej
    w jakims certyfikacie.

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 6. Data: 2009-08-21 09:29:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:h6ll0f$cl7$1@news.wp.pl...
    > Czytamy opisy tegorocznych obiektów pożądania:
    > ''W nowym trybie Nostalgic można zastosować efekt postarzenia
    > zdjęcia, od subtelnego wyblaknięcia do pełnej ziarnistości w
    > czerni i bieli.''
    [...]
> [...]
    > znaczyło o opanowaniu warsztatu photoshopa tylko o znalezieniu
    > gałeczki na obudowie aparatu. Nawet jak ktoś wciąż będzie ręcznie

    Tylko ze to nie bedzie koniec ery "szopoludkow" co raczej zmiana
    nazwy.
    Albo predzej rozszerzenie - nazwa zostanie, tylko narzedzie sie
    zmieni i zyski Adobe spadna :-)

    > Po drugie, to będzie obciach jak wrzucenie dziś zdjęcia z sepii i
    > chwalenie się nimi np. tutaj.

    Albo niektorym zrzednie mina, bo do zostania "prawdziwym artysta"
    nie bedzie juz wystarczalo zakup szarego papieru :-)

    > Cóż zatem? Nadchodzi era ciekawych zdjęć ''po prostu'', albo...
    > stagnacja totalna.

    Albo wroci era szopoludkow, bo na 40 calowym monitorze mozna sobie
    wyswietlic zdjecie w 16 wariantach i wybrac to o najlepszym efekcie
    artystycznym :-P

    J.

  • 7. Data: 2009-08-21 09:36:40
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Mam od dawna w setce różnych upiększaczy, tylko do tej pory Kowalski o
    > tym nie wiedział. A teraz powiedzą mu w reklamach.

    Reklamach czego, bo przecież PS to nie dla Kowalskiego.
    Nie rzuciłeś mi linki. :-)

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2009-08-21 09:54:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Reklamach czego, bo przecież PS to nie dla Kowalskiego.

    Aparacików. Zobacz, co jest w pierwszych zdaniach na temat ep1 czy s90.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 9. Data: 2009-08-21 10:02:31
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Aparacików. Zobacz, co jest w pierwszych zdaniach na temat ep1 czy s90.

    A no tak, to może zadziałać.

    Ale od kiedy to dla Ciebie wyznacznikiem tego co się dzieje w fotografii
    są zdjęcia pstrykaczy, czytających jedynie metryczki aparatów w MM?

    Poza tym, nie byli oni przecież klientami "szopoludków" o których byt
    się martwisz, a tylko i wyłącznie "laboludków" (przepraszam większość
    operatorów labów foto za generalizację poprzez takie określenie).

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-08-21 10:07:56
    Od: h...@p...onett.pl

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >chwalenie się nimi np. tutaj.
    >
    >Cóż zatem? Nadchodzi era ciekawych zdjęć ''po prostu'', albo...

    Ale czy taka zmiana jest zla? Zastanow sie...
    nie kazdy musi znac PS, to jest dla tych ktorzy chcieliby osiagnac podobny efekt
    latwiejszym
    sposobem. IMHO to jest cena postepu i osobiscie nie patrze ne te zmiany
    az tak krytycznym okiem.