  • 1. Data: 2009-08-21 09:10:52
    Temat: Samyang 8mm - wrazenia
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Mialem racje twierdzac ze informacja pochodzace od ludzie zwiazanych
    z Jazzem musza byc rzetelne.
    Potwierdzilo sie to co skrotowo J Plith powiedzial mi tutaj o
    sangyangu 8 mm.

    pare dni doswiadczenia tym obiektywem mam za soba wiec moze pare
    informacji dla kogos kto waha sie z zakupem.

    1. mechanika , ogolny poziom wykonawczy.

    powiedzialbym na poziomie obiektywow do starych dobrych praktic.
    ogolnie wysoka kultura wykonawcza , precyzyjna robota.

    pare malych minusow sie uzbieralo.

    zbyt lekka praca pierscieni przyslony i odleglosci - ryzyko
    przestawienia noszac aparat na pasku. Aretownie przyslony za lekkie ,
    z tym ze nie sa ta jakies wady istotne.

    troche za waski obszar do trzymania obiektywu przy podpinaniu do
    aparatu.
    pozostaje ok 5 mm - reszte zajmuja pierscienie przyslony i odleglosci.
    trzeba sie dostosowac , jest jakby projektowane pod male azjatyckie
    palce.

    i najwiekszy minus to ...... przykrywka na obiektyw i przyslona
    przeciwsloneczna - sa one wykonane z plastikow na ktorych wastepuja
    jakies sily elektrosatatyczne.
    Przyciagaja one kurz w tempie niewiarygodnym. Trzeba trzymac w poblizu
    pedzelek do odkurzania.

    i plus : brak punktu markujacego pozycje do zgrania bagnetow na
    obudowie.
    w pierwszej chwili bylem zaskoczony , ale znajduje sie on na bagnecie.
    jesli sie o tym wie - zakladanie jest latwiejsze. odpada koniecznosc
    szukania tego punktu obracajac obiektyw w jednej rece dookola osi
    podluznej.

    Brak automatycznej przyslony i AF uwazama za zalete.
    Duzo latwiej pracuje sie z pierscieniem przyslony na obiektywie ( jak
    to dawniej bywalo ) niz na korpusie aparatu w formie jakis przyciskow.
    lub pokretel
    Wbrwe pozorom GO nie jest na tyle duza by nie nastawic odleglosci ,
    trzeba ja oszacowac i nastawic mozliwie dokladnie.
    mimo stopni przyslon 3,5 , 5,6 daje sie nastawic przyslony posrednie.

    Generalnie : mechanika n b. przyzwoitym poziomie wykonawczym , w
    zadnym przypadku nie robi wrazenia taniego , tandetnego produktu ,
    raczej przeciwnie.
    Slowem kultura producencka.

    I Optyka :
    tutaj najwieksze zaskoczenie powiedzilbym swietna

    przykladowe zdjecie z reki w ciemnym pomieszczeniu na pelnej dziurze ,
    800 ISO pierwszego dnia w miejscu w ktorym sie wychowalem , a jakze.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5372340815453270594

    chyba nie jest odwzorowanie zle.
    obrobka masowa przez batsch , ostrzenie 20 % - jak widac troche za
    duze - ten obiektyw nie wymaga az takiego podostrzania.

    Bardzo mala sklonnosc do odbic wewnetrznych , przymkniety do 5,6
    pracuje jak przyzwoita stalka o dluzszej ogniskowej..

    Odnosze wrazenie ze na wiekszych odleglosciach , kiedy pierscien jest
    nastwiony na nieskonczonosc rozdzielczosc spada - jakby zmieniala sie
    z nastwa odleglosci , wciaz jednak jest dobrze.

    Jesli ktos sie waha jeszcze z zakupem to mam nadzieje ze pomoglem w
    rozwianiu watpliwosci. Cena ok 900 zl jest dla tej jakosci bardzo
    fair.

  • 2. Data: 2009-08-21 09:22:44
    Temat: Re: Samyang 8mm - wrazenia
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > Mialem racje twierdzac ze informacja pochodzace od ludzie zwiazanych
    > z Jazzem musza byc rzetelne.

    Przynajmniej raz zupełnie temu zaprzeczyłeś :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-08-21 09:23:32
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Jesli ktos sie waha jeszcze z zakupem to mam nadzieje ze pomoglem w
    > rozwianiu watpliwosci. Cena ok 900 zl jest dla tej jakosci bardzo

    Jak by to powiedziec... Wkoncu nie krecisz nosem ze cos jest bee :)

    CeZ__134

  • 4. Data: 2009-08-21 18:18:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    XX YY napisal:
    > przykladowe zdjecie z reki w ciemnym pomieszczeniu na pelnej dziurze ,
    > 800 ISO pierwszego dnia w miejscu w ktorym sie wychowalem , a jakze.
> [...]

    W czyzynskim hangarze? 8^O
    Nawet piaskownicy nie miales, oj biednys...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek