  • 1. Data: 2009-08-20 23:39:27
    Temat: Canon S90 prajsing
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Podobno jest o $200 tańszy od czarnego LX3, czyli powinien chodzić za jakieś
    1200 - 1400 zł. Jeśli tak, to byłby to hit.

    Aha, nowy ACR wspiera E-P1.

  • 2. Data: 2009-08-21 05:59:55
    Temat: Re: Canon S90 bitching
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Podobno jest o $200 tańszy od czarnego LX3, czyli powinien chodzić za jakieś
    > 1200 - 1400 zł. Jeśli tak, to byłby to hit.

    $430 w BH czyli tylko $70 różnicy...
    28mm; naprawdę "te 4mm robi tą" różnicę
    ring patent - do zweryfikowania trwałość tego rozwiązania
    brak gorącej stopki - szkoda, jest 270EX można by walić w sufit
    znając Canona CA na 28 będzie bardziej widoczne niż u konkurencji

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. znacznie ciekawszy njius to fakt pojawienia się auto iso w hf s11.
    pps. S90? Tak, za $285-300.

  • 3. Data: 2009-08-21 14:41:57
    Temat: Re: Canon S90 prajsing
    Od: "lux" <b...@a...de>

    S90 to nie konkurent LX3

    lux

  • 4. Data: 2009-08-21 16:09:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze lux:

    > S90 to nie konkurent LX3

    W niektórych zastosowaniach jak najbardziej konkurent.

  • 5. Data: 2009-08-21 18:28:35
    Od: TomekM <t...@g...com>

    On 21 Sie, 16:41, "lux" <b...@a...de> wrote:
    > S90 to nie konkurent LX3

    Mam LX3.
    To fajny aparat,
    ale w S90 są dwie fajne cechy.
    Po pierwsze jest wyraźnie mniejszy,
    po drugie nie ma zdejmowanej osłonki obiektywu.
    Taki kompakt powinno się uruchamiać jedną ręką.

  • 6. Data: 2009-08-21 20:01:24
    Od: "lux" <b...@a...de>

    po drugie nie ma zdejmowanej osłonki obiektywu.
    Taki kompakt powinno się uruchamiać jedną ręką.
    ====
    to masz tację, mam S60 i S80 i uruchamiasz jedną ręką :)

    lux

  • 7. Data: 2009-08-24 12:10:18
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    gietrzy wrote:

    > 28mm; naprawdę "te 4mm robi tą" różnicę

    Jak ja lubie tych szerokofili :/ Nie wazne, ze LX-3 nie da sie zrobic
    sensownego portretu (bo ma mega *jowy zakres ogniskowych), wazne, że jest
    24mm (do karykatur?).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 8. Data: 2009-08-24 12:45:26
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Nie wazne, ze  LX-3 nie da sie zrobic sensownego portretu (bo ma mega *jowy
    > zakres ogniskowych)

    1. Jesteś w błędzie, chyba, że masz na myśli macro portret.
    2. Do portretów mam inny, nowy lens, też f/2 ;)
    3. LX3 mogę robić zdjęcia "z biodra" nie patrząc na ekranik, itd. Ujęcia są
    reportersko szerokie/dramatyczne?, lecz jak pokazuje moje doświadczenie
    większość znajomych jak je ogląda to im się to bardzo podoba i żałują, że mają
    tylko 35mm na szerokim.
    4. LX3 czytaj 24mm w manualu to niezastąpiony aparacik w hipermarketach, gdzie
    królują detektywi. Takie zdjęcia z ukrycia lub z dyndającego na szyi aparatu
    najbardziej cieszą oko i o to mi chodzi.

    > wazne, że jest 24mm (do karykatur?).

    Jak mnie najdzie ochota to też, ale przede wszystkim do ujęcia całej brygady w
    domu i widoczków w mieście i na wsi i w samochodzie itd. - rzadko kiedy brakuje mm.

    S90 to mega super aparat i być może go kiedyś kupię, ale nie za $430 - za blisko
    GF1@kit.
    Na dzień dzisiejszy 24mm cieszy mnie jak na tyle by nie rezygnować z tej frajdy.

    a i jeszcze jedno: wiesz, że w standardzie/z automatu w LX3 jak AF się wysypie
    to aparat ustawia ostrość na wszystko - to jest chyba ta hiperfokalna... widać,
    że chłopaki pomyśleli a w Canonie jest LV: i tam nadal starym Canonowskim
    zwyczajem w trybie rgb histogramu wskaźnik przepału pilnuje tylko zielonego, no
    żesz * chyba jest powód dla którego zadaję sobie trud wciskania guziczków i
    grzebania w menu by to uaktywnić. Tak zrobili w 30D i leci bo i tak się sprzeda....

    pozdrawiam mega zooma,
    gietrzy

  • 9. Data: 2009-08-24 13:38:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    gietrzy wrote:

    > 1. Jesteś w błędzie, chyba, że masz na myśli macro portret.

    Doprawdy? Odpowiednik 60mm do portretu? Nie no mozna nawet i 35mm ;-)

    > 2. Do portretów mam inny, nowy lens, też f/2 ;)

    Konkretnie jaki?

> [...]
    > doświadczenie
    > większość znajomych jak je ogląda to im się to bardzo podoba i

    Nie było mowy o 35mm tylko o 28mm.

    > 4. LX3 czytaj 24mm w manualu to niezastąpiony aparacik w
    > hipermarketach, gdzie królują detektywi. Takie zdjęcia z ukrycia lub
    > z dyndającego na szyi aparatu najbardziej cieszą oko i o to mi chodzi.

    Taaaaa super argument.

> [...]
    > - za blisko GF1@kit.
    > Na dzień dzisiejszy 24mm cieszy mnie jak na tyle by nie rezygnować z

    Kup konwerter szerokokątny, bedzie jeszcze fajniej.

> [...]
    > zadaję sobie trud wciskania guziczków i grzebania w menu by to
    > uaktywnić. Tak zrobili w 30D i leci bo i tak się sprzeda....

    Nie za bardzo wiem o co ci chodzi, jakoś te myśli Ci się kłębia w głowie,
    moglbyś je lekko uporzadkować przed publikacją.

    > pozdrawiam mega zooma,

    ?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 10. Data: 2009-08-24 14:15:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    gietrzy pisze:

    > 4. LX3 czytaj 24mm w manualu to niezastąpiony aparacik w hipermarketach, gdzie
    > królują detektywi. Takie zdjęcia z ukrycia lub z dyndającego na szyi aparatu
    > najbardziej cieszą oko i o to mi chodzi.

    Zachodzę w głowę, co może tak cieszyć w zdjęciach z hipermarketu?
    No ja raz udokumentowałem, że cena inna na wywieszce a inna w kasie,
    dzięki czemu nie straciłem kilku złotych. Nie powiem, był to powód
    do (nikłego) zadowolenia, ale żeby zaraz cieszyło oko?