eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • X-Received: by 10.49.101.114 with SMTP id ff18mr2985qeb.32.1378940236077; Wed, 11 Sep
    2013 15:57:16 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.101.114 with SMTP id ff18mr2985qeb.32.1378940236077; Wed, 11 Sep
    2013 15:57:16 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!b4no12390332pbq.1!news-out.g
    oogle.com!z6ni46734pbu.0!nntp.google.com!y3no17769518pbx.0!postnews.google.com!
    glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 11 Sep 2013 15:57:15 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <l0qo4j$dag$1@news.icpnet.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.222.17;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 188.33.222.17
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0qg3t$2tu$1@news.icpnet.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <l0qhss$5gp$1@news.icpnet.pl>
    <8...@g...com>
    <l0qo4j$dag$1@news.icpnet.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Wed, 11 Sep 2013 22:57:16 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504157
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 11 września 2013 23:42:47 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
    > W dniu 2013-09-11 22:57, k...@g...com pisze:
    >
    >
    >
    > >
    >
    > > Tak ogólnie do niektórych. Panowie dzieci, przestańcie pierdolić głupoty. Silnik
    parowy nadaje się do napędu urządzeń w których z dużym wyprzedzeniem można określić
    zapotrzebowanie na moc. Ciuchcia, statek ok. Tam nie daje się w pedał a w czasie
    pracy zapotrzebowanie na moc jest prawie stałe. Silnik w samochodzie może w
    przeciągu kilku sekund przejść z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego
    nie posiadającego akumulatora energii w postaci bardzo bardzo dużego zbiornika taki
    manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund.
    >
    >
    >
    >
    >
    > No jak to niemożliwy? Otwierasz maksymalnie zawór z parą i masz od razu
    >
    > pełną moc, z miejsca! Nie musisz się wkręcać na obroty tak jak w
    >
    > spalinowym, bo pełne ciśnienie przegrzanej pary praktycznie od razu daje
    >
    > pełną moc silnika,a co za tym idzie przyspieszenie. A palnik z powodu
    >
    > spadku wykrycia ciśnienia w kotle od razu się załącza i błyskawicznie
    >
    > produkuje więcej przegrzanej pary, co doskonale widać na przykładzie
    >
    > silnika Doble'a:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
    >
    >
    >
    > Wtedy to było realizowane mechanicznie, ale dysponując współczesną
    >
    > elektroniką to się odbędzie jeszcze szybciej! wszystko jest kwestią
    >
    > konstrukcji. Tak samo czas rozruchu silnika parowego, spokojnie dałoby
    >
    > się wspólcześnie go skrócić do kilkunastu sekund.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Z drugiej strony dla idiotów co dają w pedał przy każdej okazji taki
    >
    > silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu by nie było.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > E, no bez przesady. Mały wysokociśnieniowy silnik parowy to nie to samo
    >
    > co dawne silniki parowe przemysłowe albo okrętowe. Byłby szybki,
    >
    > oferowałby od razu bardzo wysoki moment obrotowy, a więc dobre
    >
    > przyśpieszenie, oraz sporą szybkość maksymalną pojazdu, bo to już byłaby
    >
    > kwestia skrzyni biegów. technologicznie nie ma tu takioch ograniczeń o
    >
    > jakich piszesz, po prostu nie ma chcenia producentów samochodów. Jako
    >
    > ciekawostkę powiem, ze kilka lat temu w Anglii po Birmingham jeździł
    >
    > testowo parowy autobus, a paliwem w nim był... wodór.
    >
    > Jechałem tym autobusem i był faktycznie cichy i jeździł baaardzo
    >
    > sprawnie. Silniki parowe mają przyszłość!

    Otwierasz zawór z parą i się para skończyła. Zanim zrobi się nowa o odpowiednim
    ciśnieniu musi potrwać. Ile potrwać? To zależy od mocy palnika. I jak już jest para
    to zapala się czerwone światło i parę trzeba wypuścić do atmosfery.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: