eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 13:20:19 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 35
    Message-ID: <l0pjlf$u5r$1@news.icpnet.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <l0p1pe$4n2$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1378898415 30907 62.21.16.59 (11 Sep 2013 11:20:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 11:20:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <l0p1pe$4n2$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504028
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 08:15, ZIWK pisze:
    > W dniu 2013-09-10 22:03, Refleksyjny pisze:
    >> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    >> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    >> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    >> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    >> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
    > Rozpalanie do wytworzenia pary...
    > Opróżnianie i ponowne napełnianie układu przy niebezpieczeństwie
    > przymrozków...
    >
    >> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    >> własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    >> czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
    > Kocioł jako urządzenie ciśnieniowe podlega mafii UDT - zacznij od nich
    > :) - poznaj wymagania, projektowe i eksploatacyjne, charakter prób,
    > harmonogram dozoru, uprawnienia obsługi...
    > Jak zaliczysz i się nie zniechęcisz to dopiero rzeczoznawca
    > motoryzacyjny, stacja diagnostyczna itd...


    Dzięki. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie będzie łatwo.
    Tak nawiasem mówiąc z samochodami o napędzie parowym jest tak samo jak z
    samochodami o napędzie elektrycznym. Już pod koniec XIX i na początku XX
    wieku samochodów elektrycznych było dużo więcej niż spalinowych (tak,
    tak!), ale zarzucono rozwijanie tej technologii, bo ropa naftowa była
    wtedy baaaardzo tania (Polska prekursorem tego przemysłu), a i można
    było na niej zarabiać krocie, a na prądzie i parze wodnej nie.
    Poza tym akumulatory wtedy były za ciężkie i o za małej pojemności, co i
    ponad 110 lat później jest nadal problemem.



    --
    refleksyjny konstruktor

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: