  • Data: 2013-09-11 14:04:53
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-11 13:36, Maciek pisze:

    > Raczej 4 l wody na 100 km...

    Nie.
    Parowy Doble z 1924 roku jeździł 101 km na galon nafty, czyli 101 km na
    3,78 litra nafty.

    The 1924 model Doble steam car, which could run for 1,500 miles on a
    24-gallon tank, had a flash boiler the could produce a working head of
    steam in one minute. It was a luxury car that film stars and royalty
    were proud to own.

    Pokonywał 1500 mil na 24 galonach nafty, czyli 2400 km na 90,7 litrach
    nafty. Czyli 240 km na 9,0 litrach. Czyli 24 km na 0,9 litra. I tak dalej...
    Zaokrąglając, można mówić, że parowy Doble palił 4l taniej nafty
    oświetleniowej na 100 km :)
    I to było w czasach gdy samochody spalinowe paliły po 20-30l/100km
    droższej benzyny! Gdyby ten silnik unowocześnić, zaizolować termicznie
    kocioł, dodać elektronikę sterującą palnikiem pod kotłem, usprawnić
    system odzyskiwania (skraplacz) gorącej pary (ciepła) to na pewno
    spalanie jeszcze by spadło.

    --
    refleksyjny konstruktor