  • Data: 2013-09-11 13:43:49
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 września 2013 13:08:25 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
    >W silniku spalinowym moc zależy od obrotów
    > silnika i się waha; w silniku parowym te wahania mocy i momentu

    Przeciez to najzwyklejasza bzdura. W ruchu obrotowym Moc=Moment*obroty, wiec nie ma
    mozliwosci, zeby zwiekszajac obroty miec moc i moment stale rownoczesnie...

    >W każdym razie potencjał w silnikach parowych jest
    > ogromny, a zarzucenie jego rozwoju było przede wszystkim spowodowane
    > zyskami jakie mają państwa z wydobycia i przetwarzania ropy naftowej.
    > Cały przemysł naftowy zrobi wszystko, żeby zablokować rozwój takiej
    > taniej i efektywnej, a zarazem prostej technologii samochodowej jaką są
    > silniki parowe.

    Tylko czym to zasilac jesli nie produktami ropopochodnymi? Gaz, alkohol itp nadaja
    sie rowniez do siln.spalinowych, jakos jazdy na drewnie badz weglu sobie nie
    wyobrazam, a jesli zostana oakcyzowane tak jak uzywane obecnie paliwa to bedzie to
    raczej drozsze...

    WS