-
Data: 2013-09-11 13:08:25
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-09-11 10:46, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Refleksyjny,
>
> Wednesday, September 11, 2013, 10:30:09 AM, you wrote:
>
>>>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
>>>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
>>>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
>>>> wodę.
>>> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
>> Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
>> parowego jest dużo niższa niż spalinowego.
>
> Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz używać
> pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
> temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się skraplać
> dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg wody).
Zgadza się, że trzeba używać pary przegrzanej, ale następuje to POD
CIŚNIENIEM dlatego to nie jest badzie energochłonne od zwykłego
gotowania wody.
Używałeś kiedyś w kuchni szybkowaru? Czy specjalnie zwiększasz ilość
spalanego gazu w kuchence gdy gotujesz ziemniaki w szybkowarze? Otóż
nie. Analogicznie jest w nowoczesnym silniku parowym, a nawet w takim
klasycznym silniku parowym z 1925 roku typu Doble.
>> Energi mniej potrzeba do uzyskania tego samego efektu.
>
> Bzdura.
>
> [...]
>
Nie bzdura, bo w takim silniku parowym ciecz robocza (np woda) ma obieg
zamknięty, a więc ciepło (energia) jest w dużej części odzyskiwane. W
silnikach spalinowych większość energii (całe ciepło) jest tracona bo
ciepło jest odprowadzane w chłodnicy.
Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do 30%,
co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo wysoki,
więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na komfortową
jazdę z dużymi prędkościami. W silniku spalinowym moc zależy od obrotów
silnika i się waha; w silniku parowym te wahania mocy i momentu
obrotowego się niewielkie, a to wielka zaleta i przewaga. Poza tym ta
cisza i spokój to jest to, bo silnik jest niskoobrotowy.
Silnik z 1925 roku systemu Doble spalał 4 litry nafty na 100km! Już
wtedy tylko tyle. Gdyby go unowocześnić, zmniejszyć wagę samochodu (nie
2 tony, a np 800kg) i wagę samego silnika z kotłem to spalanie jeszcze
by spadło.
Co do jazdy z silnikiem parowym zimą to faktycznie wydaje się być
problem bo woda zamarza. Ale można coś do tej wody dodać co obniży temp
zamarzania, ale nie podwyższy temp parowania. Tutaj trzeba by
poeksperymentować. W każdym razie potencjał w silnikach parowych jest
ogromny, a zarzucenie jego rozwoju było przede wszystkim spowodowane
zyskami jakie mają państwa z wydobycia i przetwarzania ropy naftowej.
Cały przemysł naftowy zrobi wszystko, żeby zablokować rozwój takiej
taniej i efektywnej, a zarazem prostej technologii samochodowej jaką są
silniki parowe.
--
refleksyjny konstruktor
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 13:10 Refleksyjny
- 11.09.13 13:20 Refleksyjny
- 11.09.13 13:23 masti
- 11.09.13 13:30 Refleksyjny
- 11.09.13 13:36 Maciek
- 11.09.13 13:43 WS
- 11.09.13 13:56 ZIWK
- 11.09.13 14:04 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 14:04 Refleksyjny
- 11.09.13 14:09 Refleksyjny
- 11.09.13 14:11 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:13 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:17 Refleksyjny
- 11.09.13 14:19 ZIWK
- 11.09.13 14:22 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz