  • Data: 2011-10-04 16:18:04
    Temat: Re: burzenie komina
    Od: " lukaszPK85" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bartekltg <b...@o...pl> napisał(a):

    > A, poza innym puinktem podparcia...
    > pzdr
    > bartekltg

    Czytam, ale ciężko mi się to czyta (może ze zmęczenia:) ). Ja bym ujął to w
    trzech zdaniach (chyba że się mylę). Na spadający komin działa nierównomiernie
    rozłożona masa komina o zmiennym przekroju pierścieniowym (największy przekrój
    u dołu komina i najmniejszy u góry - czyli stożek ścięty), oraz siły
    bezwładności. Później liczę momenty obciążające komin podczas spadania w
    funkcji kąta pochylenia tegoż komina do podłoża. Siłę bezwładności przykładam
    w środku ciężkości masy komina i liczę strzałkę ugięcia komina. Największe
    ściskanie zawsze będzie u podstawy komina co wynika z momentu, który daje po
    zewnętrznych włóknach rozciąganie, a wewnętrznych ściskanie. Dodając do tego
    składową masy komina na oś tego komina mamy już pewnie sporą wartość. Tylko,
    że wcześniej cały proces zniszczenia i tak jest rozpoczęty wielkim "bum" :)