  • Data: 2011-10-06 07:48:22
    Temat: Re: burzenie komina
    Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ow76m1mvjd2v.124tlj1xi4d8s.dlg@40tude.net...

    > A tu wiadomo srodek spada wolniej niz srodek, ale jak to sie ma do
    > swobodnego spadku, to sie nie wypowiem.
    Przez skórę (czyli bez wzorków) czuję, że wszystko jeszcze zależy od fazy
    upadku. Zakładając mocny komin (albo np. biorąc 'na stół' gigantyczne
    tropikalne drzewo), to skłaniam się ku tezie, że w końcowej fazie upadku
    (kiedy kąt bliża się do 0) czubek drzewa ma przyspieszenie większe, niż
    przy swobodnym spadku. Zastanawiam się, w którym punkcie komina/drzewa
    prędkość jest równa g. Na czuja wydaje mi się, że nie w środku, ale gdzieś
    powyżej.
    No to teraz wzorkowi do dzieła :)