  • Data: 2011-10-05 20:08:31
    Temat: Re: burzenie komina
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 15:50:41 +0200, bartekltg napisał(a):

    > A co się nie zgadza w wywodzie 'ten dwa razy dalej zdobył
    > 2 razy wiecej energii, a na ruch sztyweny potrzemuje 4 razy
    > wiecej. '

    W tym nic, tylko czy te dodatkowe naprezenia powoduja ze czubek komina
    spada szybciej niz swobodnie upuszczona cegla ?
    Chyba nie .. wiec trzeba to wszystko jeszcze raz przemyslec i nad
    kierunkami sil sie zastanowic, oraz wykonanymi przez nie pracami.

    > Nie rozumiem. Co to znaczy bezwładność podtrzymuje.
    > Przelej to na wzorki.

    Na razie bez wzorkow, bo one cos mi sie komplikuja, ale jesli cos spada z
    przyspieszeniem takim ja ziemskie, to nie potrzebuje dodatkowych sil - sama
    grawitacja mu wystarczy.

    A tu wiadomo srodek spada wolniej niz srodek, ale jak to sie ma do
    swobodnego spadku, to sie nie wypowiem.

    > Przewróć półmetrowy i metrowy kij. Który spada szybciej?

    No, ten metrowy to jakby z wiekszej wysokosci spadal :-)

    J.