  • 31. Data: 2016-01-06 17:18:07
    Temat: Re: booster / akku rozruchowy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 17:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Pojemność w przypadku akumulatorów wyraża się w Ah - jednostce
    > pozaukładowej, która jest jednostką ładunku a nie energii.

    To tylko workaround z racji faktu że akumulatory w motoryzacji mają
    tylko 3 spotykane napięcia.

    Zarowno Wh (J) jak i Ah jest jednostką nazywaną "pojemnością". Z punktu
    widzenia inzynierskiego stosuje się Ah. Z punktu widzenia fizycznego
    jest to skandal bo nie uwzględnia się V co prwadzi do idiotyzmów w
    wypowiedziach w tym i innych wątkach. Istnieją akumulatory których
    napięcie nie jest stałe podczas cyklu i w nich uzywanie Ah do wyrażania
    czegokolwiek związanego z energią jest absurdem, ale sami inzynierowie
    skazali się na ten absurd wybierając debilną jednostkę.

    Nazywanie jej pojemnością jest jak określanie pojemności szuflady kiedy
    znamy tylko jeden wymiar.

  • 32. Data: 2016-01-06 17:18:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 17:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > *PLONK!* warning!

    Przeczytaj cytat który łaskawie Zenek nie wyciął w kontekście jego
    odpowiedzi.

  • 33. Data: 2016-01-06 18:11:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    to napisz jaka pojemnosc bedzie miala bateria zlozona z pieciu baterii o pojemnosci
    1Ah i SEM 1V w takich przypadkach.
    1. Baterie polaczone szeregowo.
    2. Baterie polaczone rownolegle.

  • 34. Data: 2016-01-06 18:22:24
    Od: <1...@4...182225.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > A ile jest Twoim zdaniem?

    Trochu mniej niż pojemności jednego ogniwa (straty) ;-)

    --
    'Tom N'

  • 35. Data: 2016-01-06 18:32:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 18:11, Zenek Kapelinder wrote:
    > to napisz jaka pojemnosc bedzie miala bateria zlozona z pieciu baterii o pojemnosci
    1Ah i SEM 1V w takich przypadkach.

    Myslę że nie dostrzegasz o czym ja mówie. Ja mówie o pojemności
    wyrażonej w Wh. Ty mówiesz o pojemnosci wyrażonej w Ah. OBOJE mamy rację.

    Obie nazywają się pojemności ale obie działają inaczej przy łaczeniu.

    Jeśli więc tworzysz reguły "łaczenie szeregowe nie zwiększa pojemności"
    to bądź uprzejmy *najpierw* zdefiniować co rozumiesz przez pojemność, bo
    inaczej to tylko Gówno Prawda.

    Żeby nie być gołosłownym, tutaj jest tekst w którym wystepują obie
    jednostki Ah i Wh i obje są nazywane "pojemność":

    http://www.andex.eu/product-pol-1878-Akumulator-12V-
    95Ah-EXIDE-DUAL-ER450.html

    Jeśli teraz jakiś mistrz trafi na ten wątek i znacznie stosować "reguly
    na chlopski rozum" to się zdrowo przejedzie przy dodawaniu.

    Pojemnośc jako pojęcie jest niejednoznaczna. W przypadku akumulatorów
    oznacza dwie zupełnie różne cechy fizyczne. W przypadku kondensatorów
    coś jeszcze innego, choć odpalać samochód z kondensatroa potrafimy. W
    przypadku szuflady jeszcze inne.

    PS. U Ciebie dalej iloczyn pradu i napięcia to energia czy już się
    ustabilizowało?

  • 36. Data: 2016-01-06 18:53:13
    Od: <3...@1...185313.invalid> (Tom N)

    Sebastian Biały w

> [...]
    > Żeby nie być gołosłownym, tutaj jest tekst w którym wystepują obie
    > jednostki Ah i Wh i obje są nazywane "pojemność":

    "Wh = dostępna pojemność akumulatora wyrażona w Watogodzinach na 20 godzin
    bez przekraczania dopuszczalnego poziomu naładowania"

    > Jeśli teraz jakiś mistrz trafi na ten wątek i znacznie stosować "reguly
    > na chlopski rozum" to się zdrowo przejedzie przy dodawaniu.

    Liczyłeś, że nikt sie linku nie przyjrzy i przejdzie "pojemność" zamiast
    "pojemność w Wh na 20h"?

    > Pojemnośc jako pojęcie jest niejednoznaczna.

    Sam w linku podałeś "Akumulator-12V-95Ah"

    > W przypadku akumulatorów

    Temat jest o balonach aka dymionach aka gąsiorach...?

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2016-01-06 19:07:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 18:53, (Tom N) wrote:
    > Liczyłeś, że nikt sie linku nie przyjrzy i przejdzie "pojemność" zamiast
    > "pojemność w Wh na 20h"?

    Googole ma to do siebie że wyszukuje pojedyncze posty. Jesli w tym
    poście nie padnie "Ah" tylko zbiór półprawd to może się to zakończyć
    fatalnie. Tak swoją drogą 2 latat temu pewien miszcz od baterii
    słonecznych liczył mi potencjalną instalację i popełnił *TEN* właśnie
    bład obliczając pojemnośc akumulatorów. Tak, to powszechna niewiedza
    czym się różni Ah od Wh, za to pełno jest "majstrów od łaczenia aku"
    bazujących na doświadczeniu. No, być może chodziło mu o to aby opchnąc
    2x za dużą baterię, ale już nie zdążylem sie dowiedzieć. Od tego czasu
    jestem cholernie wyczulony na specjalistów od licznienia pojemności aku.

    > Sam w linku podałeś "Akumulator-12V-95Ah"

    I w tym samej treści jest *pojemność* w Wh. Typowe inżynierskie dziadostwo.

    > Temat jest o balonach aka dymionach aka gąsiorach...?

    Jesli wytniesz dostatecznie dużo zdania z dowolnej wypowiedzi to cała
    reszta faktycznie może wyjść o gąsiorkach. Popatrz:

    > balonach

    NTG! pl.misc.baloniarstwo !

    Fajne, nie ?

  • 38. Data: 2016-01-06 19:15:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co mam do dostrzegania jak napisales
    > Przy rownoleglym sumuje sie pojemnosc przy szeregowym sem.

    Gówno prawda.

  • 39. Data: 2016-01-06 19:32:32
    Od: <1...@7...193232.invalid> (Tom N)

    Sebastian Biały w

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    [ciach bełkot]

    > I w tym samej treści jest *pojemność* w Wh. Typowe inżynierskie dziadostwo.

    Gdybyś tyle nie bełkotał (wycięte) to byś zapewne zauważył podkreślony
    drobiazg...

    > Jesli wytniesz dostatecznie dużo zdania z dowolnej wypowiedzi to cała
    > reszta faktycznie może wyjść o gąsiorkach. Popatrz:

    Patrzę:

    > NTG! pl.misc.baloniarstwo !

    Taka grupa nie istnieje.

    > Fajne, nie ?

    Fajne, jeżeli chodzi o pokazanie Twojego usiłowania manipulowania. Ale
    ogólnie to niefajnie, że tak się postępujesz.

    --
    'Tom N'

  • 40. Data: 2016-01-06 19:38:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 19:32, (Tom N) wrote:

    Liczyłem ze ktoś sie po link przejdzie i trafi na taką ciekawostkę:

    "Przy pojemności Wh* od 350 Wh do 2100 Wh". Mój akumulator miał swego
    czasu pojemność w Ah i Wh na jednej obudowie.

    > [ciach bełkot]

    To raczej powinno dać się uzasadnić.

    > Fajne, jeżeli chodzi o pokazanie Twojego usiłowania manipulowania. Ale
    > ogólnie to niefajnie, że tak się postępujesz.

    Pewnie. Dlatego pokazujesz że manipuluje poprzez manipulowanie. To jest
    dopiero cholernie moralne. Ziew. EOT.