  • 21. Data: 2016-01-06 15:29:56
    Temat: Re: booster / akku rozruchowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello P.B.,

    Wednesday, January 6, 2016, 11:55:28 AM, you wrote:

    > Akumulator to pikuś. Ja chcę zobaczyć te 900 A przepływające przez przewody
    > grubości sznurówki.

    Ojtam, ojtam - jedno zero w tę czy we w tę - kto by się przejmował
    różnicą?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2016-01-06 15:30:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-01-06 o 14:20, Czarek pisze:

    > Ale przy połączeniu równoległym, które opisałeś a wcześniej mowa była o
    > szeregowym.
    > Motasz się, o galopie nie wspomnę.

    Sugerujesz że dla pojemności sumy akumulatorów ma różnicę rodzaj
    ich podłączenia (szeregowy lub równoległy) ?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2016-01-06 15:30:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    > No trochę się zagalopowałeś :-)

    A ile jest Twoim zdaniem?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2016-01-06 15:32:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    ^^^^^^^^^
    > Jak połączymy kilka ogniw tymi samymi biegunami i udostępnimy przeciwne
    > bieguny pierwszego i ostatniego ogniwa, to mamy napięcie pojedynczego i
    > sumę pojemności.

    I to jest - Twoim zdaniem - połączenie szeregowe? Spałeś na fizyce?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2016-01-06 16:24:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I to jest - Twoim zdaniem - połączenie szeregowe? Spałeś na fizyce?

    No cóż. U mnie by działało, a sąsiad pytający o radę miałby problem ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2016-01-06 16:29:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-05 22:16, Jacek wrote:
    > Pojemność ogniw połączonych
    > szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.

    Pojemność, a więc w przypadku akku jest to zgromadzona energia, sumuje
    się *zawsze* bez wzgledu na rodzaj połaczenia: szeregowe czy rownoległe.
    Jedyne co się zmienia to napięcie i prąd tak uzyskanego polaczenia.
    Energia jest zawsze sumą z dokładnością do strat.

  • 27. Data: 2016-01-06 16:51:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy rownoleglym sumuje sie pojemnosc przy szeregowym sem. Ale przy szeregowym nie
    sumuje sie pojemnosc i napiecie. I tyle w tym temacie. Przy okazji energia to iloczyn
    a nie suma pradu i napiecia. Chyba ze mnozenie zastapic wielokrotnym dodawaniem.

  • 28. Data: 2016-01-06 17:00:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 16:51, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przy rownoleglym sumuje sie pojemnosc przy szeregowym sem.

    Gówno prawda.

    > Ale przy szeregowym nie sumuje sie pojemnosc i napiecie.

    Gówno prawda.

    > Przy okazji energia to iloczyn a nie suma pradu i napiecia.

    Przy okazji iloczyn napięcia i prądu to moc a nie energia.

    > Chyba ze mnozenie zastapic wielokrotnym dodawaniem.

    Próbuj. Może wyjdzie coś innego niż reszcie świata.

  • 29. Data: 2016-01-06 17:08:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    > Pojemność, a więc w przypadku akku jest to zgromadzona energia,

    Pojemność w przypadku akumulatorów wyraża się w Ah - jednostce
    pozaukładowej, która jest jednostką ładunku a nie energii.

    > sumuje się *zawsze* bez wzgledu na rodzaj połaczenia: szeregowe czy
    > rownoległe. Jedyne co się zmienia to napięcie i prąd tak uzyskanego
    > polaczenia. Energia jest zawsze sumą z dokładnością do strat.

    j.w.

    --
    Best regards,
    RoMan