  • Data: 2009-12-14 14:04:19
    Temat: Re: analog w dobie cyfry
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > Nie wydaje Ci się że sprowadzasz rzecz do absurdu?
    > Wg Twojego kryterium zdjęcie portretu Mony Lisy ma tą samą wartość co
    > oryginał wiszący w Luwrze a może nawet większą bo można go
    > powiększyć/pomniejszyć do odpowiednich rozmiarów, modyfikować
    > "odtwarzając" pierwotny wygląd dzieła albo poprawić ewidentne błędy i
    > niedoróbki Leonarda.

    Nie, mylisz ideę.
    Nie miałbym nic przeciwko temu, żeby w muzeum wisiała kopia, a oryginał
    był wsadzony w próżniową skrzynkę, dzięki czemu przetrwa 50 tysięcy lat
    zamiast pięciu. Zresztą być może tak właśnie jest tylko mało kto o tym
    wie. A to dlatego, że i tak do obrazu nie mogę podejść zbyt blisko nie
    mówiąc o jakiś macaniu czy wąchaniu. Więc ''medium'' właśnie ogranicza
    wartości płynące z różnic między oryginałem, a kopią do zera.

    > W końcu czy to ma jakiekolwiek znaczenie czy oglądasz oryginalny obraz
    > czy jego zdjęcie?

    W tym wypadku nie ma. W myśl zasady ''czego oczy nie widzą''...

    > Czy cokolwiek w takiej sytuacji ma znaczenie? Przecież
    > wszystko jest wirtualne i tak naprawdę nie istnieje!

    No właśnie, znaczenie ma umiar. Ostatnie Twoje zdanie go przekracza.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl