  • Data: 2014-05-03 03:28:39
    Temat: Re: aluminium i miedź w jednej instalacji - problem
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Otóż "wylewki urywa i wodę z wanny wyrzuca" nie ciśnienie a prędkość przepływu, co
    w konkretnej wylewce ma przeliczenie na wydatek. A więc nie bary, tylko litry na
    sekundę, albo jak kto woli kilogramy na sekundę.

    A potrafisz tak pi razy oko, na początek oszacować prędkość wypływu z
    wylewki o określonej średnicy przy określonym ciśnieniu? I pewien jesteś
    że z wylewki o określonej średnicy wypływ zależy od wszystkiego tylko
    nie od ciśnienia?

    Bo ja potrafię, wiem od czego zależy - i uwierz, powyżej 2.5 bar w
    typowym osprzęcie sanitarnym wypływy osiągają wartości zbyt duże -
    wszystko zaczyna się bezsensownie rozchlapywać, strach szklankę pod kran
    podstawić. Masz inny osprzęt (wylewki z atomizerami wysokociśnieniowymi)
    - możesz dać większe ciśnienie. Do wylewki otwartej albo z perlatorem -
    nie ma sensu.

    --
    Darek