-
Data: 2023-09-10 02:45:42
Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2023-09-09, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 08.09.2023 o 21:49, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
>>>> Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie
dowiedziec wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
>>>> I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze
w sumie pojemnosc ma.
>>> To akurat rozwiązuje porosty woltomierz wpięty w gniazdo (mam taki) jak
>>> aku jest kiepskie, to po nocy pokaże 12V, jak dobry to 12,3V i więcej.
>>
>> Hint: Auto nie jezdzone tydzien lub dwa. Nie ma bialkowca co by tam polazl i
sprawdzil. A taki miernik napiecia mam w tych autach. Chinski a co! Ale cyfrowy!
>> Ale trza polezc i sprawdzic. I pamietac ile bylo wczoraj i zapisac se.
>
> Nie trzeba. W momencie wystapienia "złego" i tak trzeba
> naładować...czyli wracamy do punktu wyjścia. OK, jest to jakby "polisa"
> z zabezpieczeniem ale zupełnie nieatrakcyjna w sensie wstąpienia, które
> jest raczej jednorazowe, bo albo szukamy usterki albo wymiana aku, co
> bez monitoringu jest w sumie takie samo, jako działanie.
W momencie złego można naładować jak się dowiedziało (np. dzień
wcześniej), a nie jak się właśnie chciało gdzieś pojechać.
>>> Nie piszę o usterkach żarówki bagażnika czy spierdolonym radiu...bo
>>> monitoring temu nie zapobiega. Trzeba szukać usterki skoro nie ma
>>> napięcia albo zmierzyć aku nie przez monitoring a przyrządem np. nożowym
>>> na obciążenie. Generalnie piszę o jednej, nagłej usterce.
>>
>> Ale zeby sie dowiedziec o usterce trza najpierw mierzyc albo sie nadziac na "no
crank, no start" rano przed ruszeniem w trase...
>
> No to dzień wcześniej, przed wyjazdem idziemy sprawdzić organoleptycznie
> a nie czekać na wyplucie danych przez ESP przez jedną noc.
I się okazuje, że jest naładowany. Wyprawa na marne, kalorie spalone,
czas z rodziną skrócony, gazy cieplanrniane wygenerowane.
>> Wspominalem ze auto nie jezdzone codziennie. No i jak JF zauwazyl, czasem aku
padnie dosyc nagle. Z emailem alertowym latwiej poswiecic te 30 minut na dlubanie
przed jazda do roboty a raczej jej brakiem...
>
> No na padnięty aku nie pomoże monitoring bo nawet po podładowaniu jest
> kupa...czyli odrzucam ten myk :]
Można monitorować krzywe ładowania i rozładowywania. Nie mówię o
ładowarce, a o normalnej pracy, np. przy rozruchu. Będzie widać.
> Absolutnie. Osiągnąłem już dawno ten level, że zapobiegam zamiast gasić.
Pewnie masz mniej do ogarnięcia :)
> OK, zdarzyło mi się że przy -15C nie odpaliłem auta i była to usterka
> wiązana, znaczy słaby aku i zbyt gęsty olej (diesel). Zdarzyło się to
> jeden raz w ciągu 10 lat. Jeśli zdarzy się drugi raz i nawet dziesiąty
> to tak długo nie żyję i nie zainstaluję monitoringu :]...bo nie jest
> potrzebny, jeśli się wie co robić. Zakładam to założenie w myśl tego, że
> jeśli osoba jest zdolna do obsługi ESP to spokojnie rozkmini prymitywny
> cykl działania akumulatora...chyba że ma "fioła" i musi bo się udusi :)
Można sobie utrudniać życie i organizować je tak aby pamiętać o każdym
pierdzie - jasne, da się, ale po co? Lepiej wiedzieć więcej i wcześniej
niż mniej i później.
Ja mam taki monitoring przy pasywnych dryboxa'ch. Jasne, mogę sobie
ustawić alarmy i osobiście włazić co 2 miesiące na szafę odczytywać
wskazania higrometrów. A mogę też zlecić to aplikacji, która mi sama
powie, kiedy zrobi się zbyt mokro i należy wymienić silicażel.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.23 18:11 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 02:06 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:13 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:15 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:18 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:30 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:45 Jarosław Sokołowski
- 12.09.23 12:45 io
- 12.09.23 13:39 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:42 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:43 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:51 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:53 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:56 Arnold Ziffel
- 12.09.23 14:43 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=