-
Data: 2023-09-09 19:57:52
Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 08.09.2023 o 21:49, ptoki (ptoki) pisze:
[...]
>>> Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie
dowiedziec wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
>>> I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze w
sumie pojemnosc ma.
>> To akurat rozwiązuje porosty woltomierz wpięty w gniazdo (mam taki) jak
>> aku jest kiepskie, to po nocy pokaże 12V, jak dobry to 12,3V i więcej.
>
> Hint: Auto nie jezdzone tydzien lub dwa. Nie ma bialkowca co by tam polazl i
sprawdzil. A taki miernik napiecia mam w tych autach. Chinski a co! Ale cyfrowy!
> Ale trza polezc i sprawdzic. I pamietac ile bylo wczoraj i zapisac se.
Nie trzeba. W momencie wystapienia "złego" i tak trzeba
naładować...czyli wracamy do punktu wyjścia. OK, jest to jakby "polisa"
z zabezpieczeniem ale zupełnie nieatrakcyjna w sensie wstąpienia, które
jest raczej jednorazowe, bo albo szukamy usterki albo wymiana aku, co
bez monitoringu jest w sumie takie samo, jako działanie.
>
>> Nie piszę o usterkach żarówki bagażnika czy spierdolonym radiu...bo
>> monitoring temu nie zapobiega. Trzeba szukać usterki skoro nie ma
>> napięcia albo zmierzyć aku nie przez monitoring a przyrządem np. nożowym
>> na obciążenie. Generalnie piszę o jednej, nagłej usterce.
>
> Ale zeby sie dowiedziec o usterce trza najpierw mierzyc albo sie nadziac na "no
crank, no start" rano przed ruszeniem w trase...
No to dzień wcześniej, przed wyjazdem idziemy sprawdzić organoleptycznie
a nie czekać na wyplucie danych przez ESP przez jedną noc.
>
>>>
>>> Problem ktory probowalem rozwiazac jest jak wykryc prady na poziomie 20-200mA tak
aby wieksze nie powodowaly problemow.
>>> Reszta to juz trywializm.
>> J/w. Sam monitoring online niewiele tutaj zmienia (przerabiałem). Po
>> rozładowaniu, trzeba ładować.
>
> Sek w tym ze da sie zobaczyc wczesniej ze trza ladowac. A nie rano...
A jaki problem podłączyć dzień wcześniej i mieć pewność?
[...]
> Wspominalem ze auto nie jezdzone codziennie. No i jak JF zauwazyl, czasem aku
padnie dosyc nagle. Z emailem alertowym latwiej poswiecic te 30 minut na dlubanie
przed jazda do roboty a raczej jej brakiem...
No na padnięty aku nie pomoże monitoring bo nawet po podładowaniu jest
kupa...czyli odrzucam ten myk :]
>
>>> Monitorujac nawet samo napiecie co pol godziny wiadomo czy trzeba doladowac albo
jechac po nowy na spokojnie i do roboty sie nie spoznic i oszczedzic te stowe na
taxi.
>>> Albo zmienic strategie i do tego akuratnego auta aku odpinac i trzymac w biurze
zamiast w aucie bo i tak sie wyladuje.
>> Jeśli mowa o doładowaniu, to lepiej podłączyć pod ładowarkę za pisiąt
>> złoty 'smart' i mieć w dupie monitoring a zyskać pewność.
>
> I miec podpieta ciagle? Ryzykujac ze gryzonie nie zrobia zwarcia i nie puszcza auta
i rezty z dymem?
> No nie...
No tak. Pewnie gryzonie wiedzo, że aku się ładuje i będą tak kombinować,
żeby zrobić zwarcie zamiast przerwy :D Jak leży obok ładowarka to
gryzonie nie robio na niej zwarcia, bo nie ładuje :D
Dobra logika :D
> No widzisz, jednak nie rozumiesz i nie ma sily aby wyjasnic ze nie rozumiesz
zalozen i na sile wmawiasz swiatu ze nie potrzebuja majtek w kropki mimo ze masa luda
potrzebuje :)
Absolutnie. Osiągnąłem już dawno ten level, że zapobiegam zamiast gasić.
OK, zdarzyło mi się że przy -15C nie odpaliłem auta i była to usterka
wiązana, znaczy słaby aku i zbyt gęsty olej (diesel). Zdarzyło się to
jeden raz w ciągu 10 lat. Jeśli zdarzy się drugi raz i nawet dziesiąty
to tak długo nie żyję i nie zainstaluję monitoringu :]...bo nie jest
potrzebny, jeśli się wie co robić. Zakładam to założenie w myśl tego, że
jeśli osoba jest zdolna do obsługi ESP to spokojnie rozkmini prymitywny
cykl działania akumulatora...chyba że ma "fioła" i musi bo się udusi :)
Polecam.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.23 02:45 Marcin Debowski
- 11.09.23 18:11 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 02:06 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:13 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:15 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:18 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:30 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:45 Jarosław Sokołowski
- 12.09.23 12:45 io
- 12.09.23 13:39 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:42 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:43 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:51 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:53 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:56 Arnold Ziffel
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=