eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaaku w latopach nieużywanychRe: aku w latopach nieużywanych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net
    !feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media
    .com!news.highwinds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!fe
    eder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx12.ams1.POSTED!
    not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    References: <X...@1...0.0.1>
    <e...@g...com>
    <b...@h...invalid>
    <4...@g...com>
    <9...@h...invalid>
    <ucl0lt$1ksi0$1@news.icm.edu.pl>
    <4...@h...invalid>
    <ucqiuu$1u7d8$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@h...invalid>
    <ud4j95$2evqo$3@news.icm.edu.pl>
    <cpbxh2to6bg7.yw4hd2awt7g6$.dlg@40tude.net>
    <ud4tin$2fjnu$1@news.icm.edu.pl>
    <116q6ct8zajau$.1hxfgx3lfk272$.dlg@40tude.net>
    <ud5g2m$2gjqf$1@news.icm.edu.pl> <udal8e$2av22$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <udfr07$2fh1q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <udibp2$2gu5m$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 64
    Message-ID: <Wk8LM.45499$07Jf.19591@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Sep 2023 00:45:42 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Sun, 10 Sep 2023 00:45:42 GMT
    X-Received-Bytes: 5246
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:783575
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-09-09, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 08.09.2023 o 21:49, ptoki (ptoki) pisze:
    > [...]
    >>>> Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie
    dowiedziec wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
    >>>> I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze
    w sumie pojemnosc ma.
    >>> To akurat rozwiązuje porosty woltomierz wpięty w gniazdo (mam taki) jak
    >>> aku jest kiepskie, to po nocy pokaże 12V, jak dobry to 12,3V i więcej.
    >>
    >> Hint: Auto nie jezdzone tydzien lub dwa. Nie ma bialkowca co by tam polazl i
    sprawdzil. A taki miernik napiecia mam w tych autach. Chinski a co! Ale cyfrowy!
    >> Ale trza polezc i sprawdzic. I pamietac ile bylo wczoraj i zapisac se.
    >
    > Nie trzeba. W momencie wystapienia "złego" i tak trzeba
    > naładować...czyli wracamy do punktu wyjścia. OK, jest to jakby "polisa"
    > z zabezpieczeniem ale zupełnie nieatrakcyjna w sensie wstąpienia, które
    > jest raczej jednorazowe, bo albo szukamy usterki albo wymiana aku, co
    > bez monitoringu jest w sumie takie samo, jako działanie.

    W momencie złego można naładować jak się dowiedziało (np. dzień
    wcześniej), a nie jak się właśnie chciało gdzieś pojechać.

    >>> Nie piszę o usterkach żarówki bagażnika czy spierdolonym radiu...bo
    >>> monitoring temu nie zapobiega. Trzeba szukać usterki skoro nie ma
    >>> napięcia albo zmierzyć aku nie przez monitoring a przyrządem np. nożowym
    >>> na obciążenie. Generalnie piszę o jednej, nagłej usterce.
    >>
    >> Ale zeby sie dowiedziec o usterce trza najpierw mierzyc albo sie nadziac na "no
    crank, no start" rano przed ruszeniem w trase...
    >
    > No to dzień wcześniej, przed wyjazdem idziemy sprawdzić organoleptycznie
    > a nie czekać na wyplucie danych przez ESP przez jedną noc.

    I się okazuje, że jest naładowany. Wyprawa na marne, kalorie spalone,
    czas z rodziną skrócony, gazy cieplanrniane wygenerowane.

    >> Wspominalem ze auto nie jezdzone codziennie. No i jak JF zauwazyl, czasem aku
    padnie dosyc nagle. Z emailem alertowym latwiej poswiecic te 30 minut na dlubanie
    przed jazda do roboty a raczej jej brakiem...
    >
    > No na padnięty aku nie pomoże monitoring bo nawet po podładowaniu jest
    > kupa...czyli odrzucam ten myk :]

    Można monitorować krzywe ładowania i rozładowywania. Nie mówię o
    ładowarce, a o normalnej pracy, np. przy rozruchu. Będzie widać.

    > Absolutnie. Osiągnąłem już dawno ten level, że zapobiegam zamiast gasić.

    Pewnie masz mniej do ogarnięcia :)

    > OK, zdarzyło mi się że przy -15C nie odpaliłem auta i była to usterka
    > wiązana, znaczy słaby aku i zbyt gęsty olej (diesel). Zdarzyło się to
    > jeden raz w ciągu 10 lat. Jeśli zdarzy się drugi raz i nawet dziesiąty
    > to tak długo nie żyję i nie zainstaluję monitoringu :]...bo nie jest
    > potrzebny, jeśli się wie co robić. Zakładam to założenie w myśl tego, że
    > jeśli osoba jest zdolna do obsługi ESP to spokojnie rozkmini prymitywny
    > cykl działania akumulatora...chyba że ma "fioła" i musi bo się udusi :)

    Można sobie utrudniać życie i organizować je tak aby pamiętać o każdym
    pierdzie - jasne, da się, ale po co? Lepiej wiedzieć więcej i wcześniej
    niż mniej i później.

    Ja mam taki monitoring przy pasywnych dryboxa'ch. Jasne, mogę sobie
    ustawić alarmy i osobiście włazić co 2 miesiące na szafę odczytywać
    wskazania higrometrów. A mogę też zlecić to aplikacji, która mi sama
    powie, kiedy zrobi się zbyt mokro i należy wymienić silicażel.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: