-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net
!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media
.com!news.highwinds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!fe
eder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx12.ams1.POSTED!
not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
References: <X...@1...0.0.1>
<e...@g...com>
<b...@h...invalid>
<4...@g...com>
<9...@h...invalid>
<ucl0lt$1ksi0$1@news.icm.edu.pl>
<4...@h...invalid>
<ucqiuu$1u7d8$1@news.icm.edu.pl>
<a...@h...invalid>
<ud4j95$2evqo$3@news.icm.edu.pl>
<cpbxh2to6bg7.yw4hd2awt7g6$.dlg@40tude.net>
<ud4tin$2fjnu$1@news.icm.edu.pl>
<116q6ct8zajau$.1hxfgx3lfk272$.dlg@40tude.net>
<ud5g2m$2gjqf$1@news.icm.edu.pl> <udal8e$2av22$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<b...@g...com>
<udfr07$2fh1q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<b...@g...com>
<udibp2$2gu5m$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 64
Message-ID: <Wk8LM.45499$07Jf.19591@fx12.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Sep 2023 00:45:42 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Sun, 10 Sep 2023 00:45:42 GMT
X-Received-Bytes: 5246
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:783575
[ ukryj nagłówki ]On 2023-09-09, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 08.09.2023 o 21:49, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
>>>> Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie
dowiedziec wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
>>>> I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze
w sumie pojemnosc ma.
>>> To akurat rozwiązuje porosty woltomierz wpięty w gniazdo (mam taki) jak
>>> aku jest kiepskie, to po nocy pokaże 12V, jak dobry to 12,3V i więcej.
>>
>> Hint: Auto nie jezdzone tydzien lub dwa. Nie ma bialkowca co by tam polazl i
sprawdzil. A taki miernik napiecia mam w tych autach. Chinski a co! Ale cyfrowy!
>> Ale trza polezc i sprawdzic. I pamietac ile bylo wczoraj i zapisac se.
>
> Nie trzeba. W momencie wystapienia "złego" i tak trzeba
> naładować...czyli wracamy do punktu wyjścia. OK, jest to jakby "polisa"
> z zabezpieczeniem ale zupełnie nieatrakcyjna w sensie wstąpienia, które
> jest raczej jednorazowe, bo albo szukamy usterki albo wymiana aku, co
> bez monitoringu jest w sumie takie samo, jako działanie.
W momencie złego można naładować jak się dowiedziało (np. dzień
wcześniej), a nie jak się właśnie chciało gdzieś pojechać.
>>> Nie piszę o usterkach żarówki bagażnika czy spierdolonym radiu...bo
>>> monitoring temu nie zapobiega. Trzeba szukać usterki skoro nie ma
>>> napięcia albo zmierzyć aku nie przez monitoring a przyrządem np. nożowym
>>> na obciążenie. Generalnie piszę o jednej, nagłej usterce.
>>
>> Ale zeby sie dowiedziec o usterce trza najpierw mierzyc albo sie nadziac na "no
crank, no start" rano przed ruszeniem w trase...
>
> No to dzień wcześniej, przed wyjazdem idziemy sprawdzić organoleptycznie
> a nie czekać na wyplucie danych przez ESP przez jedną noc.
I się okazuje, że jest naładowany. Wyprawa na marne, kalorie spalone,
czas z rodziną skrócony, gazy cieplanrniane wygenerowane.
>> Wspominalem ze auto nie jezdzone codziennie. No i jak JF zauwazyl, czasem aku
padnie dosyc nagle. Z emailem alertowym latwiej poswiecic te 30 minut na dlubanie
przed jazda do roboty a raczej jej brakiem...
>
> No na padnięty aku nie pomoże monitoring bo nawet po podładowaniu jest
> kupa...czyli odrzucam ten myk :]
Można monitorować krzywe ładowania i rozładowywania. Nie mówię o
ładowarce, a o normalnej pracy, np. przy rozruchu. Będzie widać.
> Absolutnie. Osiągnąłem już dawno ten level, że zapobiegam zamiast gasić.
Pewnie masz mniej do ogarnięcia :)
> OK, zdarzyło mi się że przy -15C nie odpaliłem auta i była to usterka
> wiązana, znaczy słaby aku i zbyt gęsty olej (diesel). Zdarzyło się to
> jeden raz w ciągu 10 lat. Jeśli zdarzy się drugi raz i nawet dziesiąty
> to tak długo nie żyję i nie zainstaluję monitoringu :]...bo nie jest
> potrzebny, jeśli się wie co robić. Zakładam to założenie w myśl tego, że
> jeśli osoba jest zdolna do obsługi ESP to spokojnie rozkmini prymitywny
> cykl działania akumulatora...chyba że ma "fioła" i musi bo się udusi :)
Można sobie utrudniać życie i organizować je tak aby pamiętać o każdym
pierdzie - jasne, da się, ale po co? Lepiej wiedzieć więcej i wcześniej
niż mniej i później.
Ja mam taki monitoring przy pasywnych dryboxa'ch. Jasne, mogę sobie
ustawić alarmy i osobiście włazić co 2 miesiące na szafę odczytywać
wskazania higrometrów. A mogę też zlecić to aplikacji, która mi sama
powie, kiedy zrobi się zbyt mokro i należy wymienić silicażel.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.23 18:11 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 02:06 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:13 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:15 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:18 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:30 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:45 Jarosław Sokołowski
- 12.09.23 12:45 io
- 12.09.23 13:39 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:42 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:43 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:51 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:53 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:56 Arnold Ziffel
- 12.09.23 14:43 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=