  • Data: 2023-09-12 13:39:54
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No, więc jak podziałał 3 lata to można go zmienić bez żalu.

    No i ja żalu do niego o to nie miałem :)

    > Zależy co tam było,

    Nie pamiętam już, ale zgodny z zaleceniami producenta.

    > No ale to ... jak wyżej, zmieniają 3-letni aku i po sprawie. Albo
    > 2-letni, nadal nie zasługuje to na codzienne bujanie się przy nim.

    Ale to nadal jest jakiś koszt co te 2-3 lata.

    > Natomiast potencjalne korzyści z monitoringu są raczej oczywiste. Nieraz
    > mi samochód zgłaszał problem ale potem nie zgłaszał a ja niczego już nie
    > robiłem i kończyło się wymianą aku jak już sprawiał typowe problemy.
    > Może gdybym jakieś wykresy porównawcze zobaczył to bym wiedział, że
    > należy. A może nadal byłbym głupi, sądząc że samo się naprawi.

    I chciałoby ci się tak bawić?

    > To już w ogóle nie widzę problemu. Przecież nie jeździsz tym motorem w
    > ogóle to spokojnie możesz aku odłączyć.

    No mogę. Ale nie chcę. To nie ja powinienem odłączać akumulator, tylko
    motocykl nie powinien mi go rozładowywać, jak jest wyłączony i chodzi
    jedynie zegarek. Jest pewnie jeszcze jakaś upływność w diodach regulatora
    (on jest podłączony na stałe, pewnie ze względu na prądy, które mogą tam
    płynąć), ale to mikroampery.

    Rozumiem jeszcze alarm i zamek centralny, tam jest radio, to musi trochę
    ciągnąć (choć i tak ułamki tego, co ciągnie, 4 mA w motocyklu nie są
    uzasadnione, 20 mA w samochodzie tym bardziej), ale głupi zegarek?

    --
    Pies wyszedł pewnego dnia na spacer i widzi nadchodzącego z przeciwka
    konia. Kiedy zbliżyli się do siebie, koń zapytał: