-
Data: 2023-09-12 12:45:17
Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 12.09.2023 o 02:30, Arnold Ziffel pisze:
> io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>
>>> Takie, że jak długo nie jeździsz samochodem, to akumulator się rozładowuje
>>> i zasiarczania (nie lubię określenia "zasiarczenie", bo jest niepoprawne;
>>> poprawne jest "zasiarczanienie"). Taki akumulator odłączony spokojnie rok
>>> może stać albo dłużej, bo nic go nie rozładowuje.
>>
>> A nie wiem czy aż tyle, jakieś samorozładowanie jednak jest.
>
> Spokojnie może. Mam takie. Stoją zapasowo. Co jakiś czas sprawdzam
> napięcie, jest OK.
>
>>> W końcowym etapie życia akumulatora w poprzednim samochodzie już po
>>> tygodniu padał trupem i nie mógł odpalić. A miał ze 3 lata, tylko był
>>> mało jeżdżony.
>>
>> Czyli ze 3 lata działał.
>
> A no. I sporo przeżył głębokich rozładowań.
No, więc jak podziałał 3 lata to można go zmienić bez żalu.
>
>> Do tego ... jak się chce mało jeździć to się dobiera aku by był mniej
>> wrażliwy na głębokie rozładowanie.
>
> Trakcyjny miałem wziąć? To bym zapłacił miliony monet, więcej niż za dwa
> zwykłe.
Zależy co tam było, ale przy ostatniej zmianie stwierdziłem, że włożyłem
do samochodu gorszy aku niż producent zakładał i może dlatego szybciej
padł będąc właśnie eksploatowanym w niekorzystny dla niego sposób. Już
nie kojarzę (jak wyżej) jakie to tam opcje w grę wchodziły, może AGM
właśnie miał być i wiadomo że one lepiej nadają się.
>
>>> Efekt jest taki, że albo jeździsz, albo musisz kombinować, odłączać, itd.
>>> Szczególnie jak masz kilka pojazdów i jeździsz głównie jednym.
>>
>> No dobra, ja to dobrze rozumiem bo właśnie z tej okazji chciałem
>> monitorować, ale to jest mój czy twój problem a nie przeciętnego
>> użytkownika.
>
> No nie wiem, ludzie miewają po dwa samochody, jeden jest jeżdżony ciągle,
> drugim żona raz w miesiącu na zakupy pojedzie.
No ale to ... jak wyżej, zmieniają 3-letni aku i po sprawie. Albo
2-letni, nadal nie zasługuje to na codzienne bujanie się przy nim.
Natomiast potencjalne korzyści z monitoringu są raczej oczywiste. Nieraz
mi samochód zgłaszał problem ale potem nie zgłaszał a ja niczego już nie
robiłem i kończyło się wymianą aku jak już sprawiał typowe problemy.
Może gdybym jakieś wykresy porównawcze zobaczył to bym wiedział, że
należy. A może nadal byłbym głupi, sądząc że samo się naprawi.
>
> Dodaj do tego motocykl przechowywany przez zimę. Jest przekonanie, że
> trzeba wyciągać akumulator na zimę. Ja nie wyciągam, tylko po prostu
> odłączam (i upewniam się, że jest naładowany do pełna), a odłączam, bo
> producenci nie potrafią albo nie chcą zrobić elektroniki, która na postoju
> pobierałaby zero.
To już w ogóle nie widzę problemu. Przecież nie jeździsz tym motorem w
ogóle to spokojnie możesz aku odłączyć.
>
> Tam serio nie ma co tyle tego prądu ciągnąć. Zegarek jest. Ale to
> spokojnie można zrobić tak, żeby ciągnęło mikroampery, tylko trzeba
> chcieć.
>
> Weźmy pierwszy z brzegu DS1307. Z baterii 3 V ciągnie podczas podtrzymania
> (i pracy zegara) 300 nA. Weźmy do tego stabilizator ST715, dochodzi nam 6
> uA. Nawet niech będą jakieś upływy w kondensatorach czy elementach
> zabezpieczających, to nadal będą pojedyncze mikroampery a nie cały
> miliamper na głupi zegarek (który i tak ma wyłączony wyświetlacz i jedynie
> zlicza czas).
>
No dobra, ale ja przecież tego nie kwestionuję tylko stwierdzam, że
punkt widzenia producenta jest jednak nieco inny. Zresztą ja wcale nie
widzę by moje nowe samochody dużo prądu brały, stoi miesiąc i ...
normalnie odpalam.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.23 13:39 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:42 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:43 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:51 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:53 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:56 Arnold Ziffel
- 12.09.23 14:43 io
- 12.09.23 14:55 J.F
- 12.09.23 15:04 J.F
- 12.09.23 15:08 J.F
- 12.09.23 15:18 J.F
- 12.09.23 15:40 J.F
- 12.09.23 15:42 io
- 12.09.23 16:01 J.F
- 12.09.23 16:02 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=