  • Data: 2024-09-21 14:57:57
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Sep 2024 21:37:23 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Mam znajomego lekarza radiologa. Wybitny, konsultant krajowy, jeden
    > z lepszych speców w Europie. Ma w domu wielki monitor, przysyłają
    > mu trudne przypadki, a on widzi to, czego inni nie widzą. Zdjęcia są
    > takie, jak oldskulowy rentgen. Pytam go, czemu nie używają sztucznych
    > kolorów do pokazywania różnic. Mówi mi: my widzimy odcienie, a tych

    jasności rózne?

    > odcieni w obrazie jakiegoś nowotworu jest mnóstwo, może więcej niż
    > kolorów.

    Prawie na pewno nie.
    Jak mają nowoczesny sprzet, to nie wiem jaki tam przetwornik - 8 bit,
    10, 12 ...
    A monitor ma 8, 10, 12, 16 ?

    inna sprawa, że pokolorowanie powiedzmy 1024 poziomów nie jest takie
    proste.
    Ale czy lekarz odróżni tyle poziomów?

    Natomiast ... być może jest sens zrobic zdjęcie w 3 rentgenowskich
    pasmach i poskładać.

    J.