  • Data: 2024-09-21 15:36:25
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam znajomego lekarza radiologa. Wybitny, konsultant krajowy, jeden
    > z lepszych speców w Europie. Ma w domu wielki monitor, przysyłają
    > mu trudne przypadki, a on widzi to, czego inni nie widzą. Zdjęcia są
    > takie, jak oldskulowy rentgen. Pytam go, czemu nie używają sztucznych
    > kolorów do pokazywania różnic. Mówi mi: my widzimy odcienie, a tych
    > odcieni w obrazie jakiegoś nowotworu jest mnóstwo, może więcej niż
    > kolorów.

    Jakieś pół wieku temu był pomysł, aby wywoływać materiały rentgenowskie
    w wywoływaczu zawierającym TSS i alfa-naftol. Wychodził bardzo ładny
    niebieski obraz o kontraście, według fotometru, znacznie większym niż
    przy standardowym wywoływaniu. Ale nie przyjął się, lekarze mówili, że
    nic nie widać.

    P.P.