    From: Wiesiaczek <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Date: Fri, 1 Mar 2024 18:48:46 +0100

    W dniu 1.03.2024 o 09:09, NNTP Surfer pisze:

    > Teoretycznie mamy dzisiaj coś takiego jak płaca minimalna i jeśli ktoś
    > bardzo chce to za wypłaty 2 ludzi wychowa 2 kolejnych przynajmniej do 18
    > roku życia.

    Teoretycznie a praktycznie robi wielką różnicę :)

    > Naprawdę tak się dało? W czasach PRL? To chyba podlegało pod czarny
    > rynek. To raczej było tak że kradło się materiały i narzędzia z
    > codziennej pracy i robiło się własne rzeczy w czasie wolnym aby
    > sprzedawać je znajomym.

    Oj, dało się dało.
    Już jednemu tutaj odpisałem, że nikt ze swojego zakładu nie wynosił
    śrubek, bo gdzie i po co? :)))

    > Teraz wszystko jest za darmo w internecie, jeśli ktoś chce to może
    > studiować co tylko mu się podoba. Od szydełkowania po fizykę
    > kwantową. Wystarczy znaleźć chęci do nauki.

    Teraz!
    Pisałem o czasach PRL-u, gdzie poziom nauczania był wyższy niż na tzw.
    zachodzie.
    Uważasz, że "teraz" poziom kształcenia jest wyższy?

    > Wszystkie kominy w fabrykach i elektrowniach nie miały filtrów
    > zanieczyszczeń. Być może zaganiali uczniów raz do roku do zbierania
    > papierków w lesie ale fabryki wylewały w tym czasie odpady do rzeki.

    To jakim cudem wody był mniej zanieczyszczone a w miastach nie było smogu?
    Jestem z Warszawy i pamiętam kąpieliska w Wiśle oraz znacznie lepszą
    jakość powietrza.

    > Przeżyłem 1/3 życia w PRL i pamiętam że pijacy byli wszędzie, było ich
    > dużo więcej niż teraz. Potrafili wyłącznie obsługiwać łopatę i chlać w
    > pracy i po pracy.

    W PRL-u spożycie alkoholu wynosiło ok. 8 l na głowę.
    Zapodaj proszę, ile wynosi obecnie?

    Podpowiedź: "W 2021 r. na 1 mieszkańca w Polsce przypadało spożycie 9,7
    l 100-proc. alkoholu. Jest to wynik o 3 litry wyższy niż jeszcze 20 lat
    temu."
    https://polskieradio24.pl/artykul/3102306,znamy-stat
    ystyki-spozycia-alkoholu-w-polsce-jak-staraja-sie-og
    raniczyc-jego-konsumpcje-pozostale-kraje-ue

    > Oczywiście że były ale pomiędzy blokami państw. Teraz jesteśmy w Unii
    > Europejskiej i wewnątrz niej też nie ma wojen tak samo jak w PRL nie
    > było wojen wewnątrz RWPG.

    Możesz mi przypomnieć, z kim walczyła PRL? :)))

    > Nie mieliśmy prawie nic, sklepy były puste, ludzie jedli wyłącznie
    > ziemniaki i pili wódkę z ziemniaków. W końcu ludzie mieli dość i zaczęli
    > strajkować.

    Zapotniałeś napisać, że Polacy wtedy żywili się wyłącznie octem :)))

    > Przyjazna jest nam cały świat zachodni jeśli uważasz inaczej to jesteś w
    > bańce informacyjnej ruskiej propagandy.

    Przyjaźń ze światem zachodnim najlepiej ilustruje przyjaźń
    amerykańskiego farmera do murzyna pracującego na jego farmie :)))

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: