  • Data: 2009-04-15 10:07:47
    Temat: Re: Zwiększenie zasięgu ...
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wita

    Użytkownik "bocian" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b6d0b76f-b850-4df0-8c5d-6dcd69d9f0fe@f19g2000yq
    h.googlegroups.com...
    [...]
    mam taki prosty nadajnik i odbiornik na 433Mhz. Ustrojstwo zasilane z
    bateryjki 12V. Zasięg marny bo koło 5m.
    Jak w dosyć tani i prosty sposób zwiększyć zasięg? Chodzi mi o
    uzyskanie stabilnego ok. 50m. Antenka do nadajnika wystarczy? Gdzie
    taką antenkę najlepiej kupić? Liczą się też troszkę wymiary i
    względnie elegancki wygląd.
    [...]

    17 cm przewodu w izolacji. Typ przewodu w zaleności od potrzeb - miękka
    linka lub sztywny drut. Kolor - rzecz gustu ;-). Miejsce przyłączenia -
    najlepiej kolektor tranzystora generatora. Przyjmuję, ze nadajnik jest
    skrajnie uproszczoną konstrukcją, jednotranzystorową, bez stopnia
    wzmacniacza. Jeżeli nie, to miejscem podłączenia powinien być kolektor
    tranzystora ostatniego stopnia wzmacniacza w.cz. Sposób podłączenia - przez
    kondensator, najlepiej SMD (wymiary!) o pojemności rzędu 0,5 do 1,5 pF.
    Uwaga - tego rodzaju rozwiązanie nie jest zalecane. Istnieje bardzo duże
    zagrożenie lokalnego "ubogacenia" pasma 70 cm różnymi zakłóceniami. Nie
    wspominam już, że pod względem formalnym taki "patent" jest nielegalny.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski