  • Data: 2009-04-15 10:32:04
    Temat: Re: Zwiększenie zasięgu ...
    Od: bocian <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Kwi, 12:07, "Krzysztof Kucharski"
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > 17 cm przewodu w izolacji. Typ przewodu w zaleności od potrzeb - miękka
    > linka lub sztywny drut. Kolor - rzecz gustu ;-). .....[ciap]....
    > Nie wspominam już, że pod względem formalnym taki "patent" jest nielegalny.

    Drodzy koledzy wróżbici! ;-)
    Przepraszam jeśli wyraziłem się nieprecyzyjnie. Nabyłem ostatnio
    urządzenie typu nadajnik / odbiornik do bezprzewodowego wyzwalania
    lampy błyskowej. Zaletą wynalazku jest to że śmiga radiowo, wadą jest
    jego zasięg (5m).
    Po wybebeszeniu nadajniczka oczom moim ukazał się przewód długości ok.
    3-4cm w roli anteny. Schematu dokładnego narysować nie potrafię a
    zdjęć PCB przy sobie nie noszę. Konstrukcja raczej podobna do np.
    tego:
    http://allegro.pl/item610372781_wyzwalacz_radiowy_la
    mp_phottix_pt_04_1_odbiorniki.html
    Myślę nad zastosowaniem antenki (nadajnik + odbiornik) tego typu:
    http://www.antennafactor.com/Products/Monopole/LP-Se
    ries-Monopole-Antennas/

    W związku z tym pytanie: co koledzy wróżbici mogą mi doradzić w
    takowej sprawie?

    Dziękuję za uwagi i pozdrawiam serdecznie! ;-)

    --
    Marcin