eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana sposobu jazdy?Re: Zmiana sposobu jazdy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Date: Thu, 15 Mar 2018 21:58:23 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 22
    Message-ID: <p8empg$6ut$1@node2.news.atman.pl>
    References: <d...@g...com>
    <p86ooh$vtf$7@node1.news.atman.pl> <p86qgu$qma$1@node1.news.atman.pl>
    <b5wmqdd5e04y$.e5ldi0229if5.dlg@40tude.net>
    <p899gc$65g$1@node1.news.atman.pl> <p899qm$5b7$4@node1.news.atman.pl>
    <p89j8b$i42$2@node2.news.atman.pl> <p8bh1q$a0l$1@node2.news.atman.pl>
    <5aa950e6$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8c5ia$scq$1@node2.news.atman.pl>
    <i...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1521147504 7133 89.69.207.111 (15 Mar 2018 20:58:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Mar 2018 20:58:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <i...@4...net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626652
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-15 o 18:43, Tomasz Pyra pisze:

    > Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
    > bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
    > spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
    > każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).
    >
    > Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
    > opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
    > 3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.

    Jest jeszcze jedna rzecz, której nie wziąłeś pod uwagę. U mnie skrzynia
    biegów bardzo dobrze dobierała przełożenie obrotów. Auto przyspieszało
    optymalnie. Jednakże po chiptuningu zmieniła się charakterystyka silnika
    a nie zmieniła się charakterystyka skrzyni biegów. Auto zyskało wyraźną
    moc w zakresie średnich obrotów i rwie na nich ostro. Natomiast przy
    wyższych obrotach auto sporo zyskało na KM ale prawie zero na
    przyspieszaniu relatywnie do tego co mam na średnich obrotach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: