-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Date: Thu, 15 Mar 2018 21:58:23 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 22
Message-ID: <p8empg$6ut$1@node2.news.atman.pl>
References: <d...@g...com>
<p86ooh$vtf$7@node1.news.atman.pl> <p86qgu$qma$1@node1.news.atman.pl>
<b5wmqdd5e04y$.e5ldi0229if5.dlg@40tude.net>
<p899gc$65g$1@node1.news.atman.pl> <p899qm$5b7$4@node1.news.atman.pl>
<p89j8b$i42$2@node2.news.atman.pl> <p8bh1q$a0l$1@node2.news.atman.pl>
<5aa950e6$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>
<p8c5ia$scq$1@node2.news.atman.pl>
<i...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1521147504 7133 89.69.207.111 (15 Mar 2018 20:58:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Mar 2018 20:58:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <i...@4...net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626652
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-15 o 18:43, Tomasz Pyra pisze:
> Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
> bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
> spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
> każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).
>
> Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
> opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
> 3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.
Jest jeszcze jedna rzecz, której nie wziąłeś pod uwagę. U mnie skrzynia
biegów bardzo dobrze dobierała przełożenie obrotów. Auto przyspieszało
optymalnie. Jednakże po chiptuningu zmieniła się charakterystyka silnika
a nie zmieniła się charakterystyka skrzyni biegów. Auto zyskało wyraźną
moc w zakresie średnich obrotów i rwie na nich ostro. Natomiast przy
wyższych obrotach auto sporo zyskało na KM ale prawie zero na
przyspieszaniu relatywnie do tego co mam na średnich obrotach.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.18 22:09 Marek S
- 15.03.18 22:13 Shrek
- 15.03.18 22:15 Shrek
- 15.03.18 23:41 Tomasz Pyra
- 16.03.18 07:50 Shrek
- 16.03.18 10:20 Tomasz Pyra
- 16.03.18 10:32 Shrek
- 17.03.18 23:08 Marek S
- 17.03.18 23:20 Marek S
- 17.03.18 23:27 Tomasz Pyra
- 18.03.18 07:00 Shrek
- 18.03.18 07:01 Shrek
- 18.03.18 13:15 Marek S
- 18.03.18 13:17 Marek S
- 18.03.18 13:36 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi