  • Data: 2018-09-20 11:03:36
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 19 Sep 2018 21:47:49 +0200, j...@i...pl

    > A ty jak zwykle nie potrafisz przyjąc krytyki tylko gryziesz po
    > nogawkach. Szkoda klawiatury na Ciebie.

    Nie ma w twoim wykonaniu, od dawna (nie wiem co ci się pokiełbasiło w
    głowie, bo kiedyś nie miałeś takich problemów, chyba), żadnej krytyki,
    żadnego sensownego przekazu. Tyle można było w temacie napisać a ty
    przypiąłeś się do szczegółu, akurat do mnie, choć pierwszym który użył
    zamiennego skrótu FAP (kompletnie bez wyjaśnień co ma na myśli) był Budzik,
    nie ja. Niemniej ja różnicę (w tym brak różnicy) znam, co więcej
    zrozumiałem doskonale co miał na myśli Budzik i pokrótce, acz bardziej
    szczegółowo, wyjaśniłem tę różnicę pokazując wady i zalety filtra suchego
    (potocznie nazywanego DPF) i mokrego (potocznie nazywanego FAP). Na
    przełomie 2008 i 2009 czyli 10 lat temu współtworzyłem poradnik o dieslach
    na forum Mazdy, w tym o filtrach DPF i własnoręcznie wpisywałem tam w
    pierwzsym akapicie:

    (Pl.) Filtr cząstek stałych (filtr sadzy)
    (Eng.) Diesel Partikulate Filter - DPF - używany w oznaczeniach do silników
    Mazdy, montowany na pokładach Mazdy 3/5/6 z silnikiem 2.0
    (Fr.) Filtre a particules- FAP - używany w oznaczeniach do silników
    koncernu PSA (Peugeot/Citroen), montowany na pokładzie Mazdy 3 z silnikiem
    1.6

    --
    Pozdor
    Myjk