eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłe DPFy znowuRe: Złe DPFy znowu
  • Data: 2018-09-19 09:35:25
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tue, 18 Sep 2018 12:48:26 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Wiekszosc przypadkow awarii dpf-a jakie mialem osobiscie nieprzyjemnosc
    > widziec to awaria czujnika. Nie smrodzaco kopcacy silnik tylko czujnik
    > ktory zle pokazywal stan dpf. I albo powodowalo to zapchanie sie dpf i
    > unieruchomienie auta abo wyzsze spalanie. Po wymianie dpf zapchanego
    > albo czujnika calosc dzialala spowrotem dobrze. I nie, silnik nie byl
    > starym kopcacym rzechem.

    Oczywiście, a obok wiele problemów z DPFem (właściwie to wg mojej
    statystyki znaczącą większość, co mnie też, pomimo posiadanej wiedzy o tym
    elemencie, a MOJEGO ZANIEDBANIA) stanowi zawór EGR. Naprawa (czyszczenie)
    kosztuje 250 zł i starcza na kolejne 100tkm do kolejnego czyszczenia
    okresowego. W starszych samochodach przyczynami zapychania DPFa są kolejno,
    nieszczelny dolot (dymienie), lejące wtryski (dymienie), uszkodzona turbina
    (dymienie). Zalany zły olej przez grzeczność pomijam (ale to też dymienie).

    > Tak ze wiesz, moj dowod anegdotyczny przeczy Twojemu dowodowi
    > anegdotycznemu.

    Nic nie przeczy a tylko potwierdza że DPF sam w sobie się NIE PSUJE, a
    naprawa awarii jest zazwyczaj banalnie prosta i można jeździć dalej.

    > DPF jako technologia byl niedorobiony. Moze dzis nie jest. Ale byl. I
    > tak jak dzis nie gadamy o problemach z katalizatorami kiedys moze nie
    > bedziemy dyskutowac o dpf bo po prostu bedzie dzialac.

    Przecież technologię łapania PMów rozwijano od lat 70 stosując i testując w
    ciężarówkach. DPF trafiając do aut osobowych od roku 2000 (a na zicher od
    2005) był już wystarczająco dorobiony, dlatego właśnie zdecydowana
    większość samochodów nie ma z nim problemów, a przyczyny problemów są dawno
    poznane, tylko niestety nie przez wszystkich.

    Dyskutować o takich rzeczach będą długo ignoranci co sobie za cel postawili
    walczyć z każdym elementem lub działaniem chroniącym ludzi czy środowisko
    przed działaniem ludzi. Bo niestety są tacy, co wiedzą wszystko najlepiej,
    ich prawda jest zawsze najmojsza.

    > Ale widac jeszcze na to jest czas.

    Może przyjdzie czas, aż ludzie, zanim zaczną się wypowiadać, lamentować, i
    strzelać na ślepo z diagnozami, zaciągną wiedzy i się zastanowią przed
    uzewnętrznieniem. Ale widać jeszcze nie jest na to czas.

    > Fascynuje mnie polaryzacja wypowiedzi. A to awaira niemozliwa,a to cud.
    > Prawda jest jak zwykle po srodku bo wytwarzane masowo sprzety psuja sie
    > w duzej ilosci ale i w ogromnej ilosci dzialaja.

    Awaria jest możliwa, chodzi o należyte rozpoznanie, bo jak sam zauważyłeś
    nie ma czegoś takiego jak psujący się DPF a co utyka na siłę Budzik. Poza
    tym dlaczego na wespół z Budzikiem i "zetem" twierdzicie uparcie, że promil
    może stanowić o ogóle?

    Ergo, system DPF jest dopracowany bardzo dobrze, a awarie to najczęściej
    wynik błędów i zaniedbań.

    > Co mnie zmienia faktu ze awaria dpf, tak jak pompy paliwa, wtryskow,
    > dwumasy jest kosztowna i czasem mechanik nie ogarnia i wpuszcza klienta
    > w koszty. I te koszty powoduja niechec do danej technologii.

    Co oznacza automatycznie, że technologia jest zła, tylko mechnicy i
    użytkownicy (np. Budyń) są ignorantami, CBDU.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: