-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Złe DPFy znowu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
<pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
<5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5b9cae0d$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
<pnrjgi$3n1ts$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<8...@g...com>
Date: Wed, 19 Sep 2018 09:35:25 +0200
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 66
NNTP-Posting-Host: 83.31.137.8
X-Trace: 1537342524 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 624 83.31.137.8:15834
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640018
[ ukryj nagłówki ]Tue, 18 Sep 2018 12:48:26 -0700 (PDT), s...@g...com
> Wiekszosc przypadkow awarii dpf-a jakie mialem osobiscie nieprzyjemnosc
> widziec to awaria czujnika. Nie smrodzaco kopcacy silnik tylko czujnik
> ktory zle pokazywal stan dpf. I albo powodowalo to zapchanie sie dpf i
> unieruchomienie auta abo wyzsze spalanie. Po wymianie dpf zapchanego
> albo czujnika calosc dzialala spowrotem dobrze. I nie, silnik nie byl
> starym kopcacym rzechem.
Oczywiście, a obok wiele problemów z DPFem (właściwie to wg mojej
statystyki znaczącą większość, co mnie też, pomimo posiadanej wiedzy o tym
elemencie, a MOJEGO ZANIEDBANIA) stanowi zawór EGR. Naprawa (czyszczenie)
kosztuje 250 zł i starcza na kolejne 100tkm do kolejnego czyszczenia
okresowego. W starszych samochodach przyczynami zapychania DPFa są kolejno,
nieszczelny dolot (dymienie), lejące wtryski (dymienie), uszkodzona turbina
(dymienie). Zalany zły olej przez grzeczność pomijam (ale to też dymienie).
> Tak ze wiesz, moj dowod anegdotyczny przeczy Twojemu dowodowi
> anegdotycznemu.
Nic nie przeczy a tylko potwierdza że DPF sam w sobie się NIE PSUJE, a
naprawa awarii jest zazwyczaj banalnie prosta i można jeździć dalej.
> DPF jako technologia byl niedorobiony. Moze dzis nie jest. Ale byl. I
> tak jak dzis nie gadamy o problemach z katalizatorami kiedys moze nie
> bedziemy dyskutowac o dpf bo po prostu bedzie dzialac.
Przecież technologię łapania PMów rozwijano od lat 70 stosując i testując w
ciężarówkach. DPF trafiając do aut osobowych od roku 2000 (a na zicher od
2005) był już wystarczająco dorobiony, dlatego właśnie zdecydowana
większość samochodów nie ma z nim problemów, a przyczyny problemów są dawno
poznane, tylko niestety nie przez wszystkich.
Dyskutować o takich rzeczach będą długo ignoranci co sobie za cel postawili
walczyć z każdym elementem lub działaniem chroniącym ludzi czy środowisko
przed działaniem ludzi. Bo niestety są tacy, co wiedzą wszystko najlepiej,
ich prawda jest zawsze najmojsza.
> Ale widac jeszcze na to jest czas.
Może przyjdzie czas, aż ludzie, zanim zaczną się wypowiadać, lamentować, i
strzelać na ślepo z diagnozami, zaciągną wiedzy i się zastanowią przed
uzewnętrznieniem. Ale widać jeszcze nie jest na to czas.
> Fascynuje mnie polaryzacja wypowiedzi. A to awaira niemozliwa,a to cud.
> Prawda jest jak zwykle po srodku bo wytwarzane masowo sprzety psuja sie
> w duzej ilosci ale i w ogromnej ilosci dzialaja.
Awaria jest możliwa, chodzi o należyte rozpoznanie, bo jak sam zauważyłeś
nie ma czegoś takiego jak psujący się DPF a co utyka na siłę Budzik. Poza
tym dlaczego na wespół z Budzikiem i "zetem" twierdzicie uparcie, że promil
może stanowić o ogóle?
Ergo, system DPF jest dopracowany bardzo dobrze, a awarie to najczęściej
wynik błędów i zaniedbań.
> Co mnie zmienia faktu ze awaria dpf, tak jak pompy paliwa, wtryskow,
> dwumasy jest kosztowna i czasem mechanik nie ogarnia i wpuszcza klienta
> w koszty. I te koszty powoduja niechec do danej technologii.
Co oznacza automatycznie, że technologia jest zła, tylko mechnicy i
użytkownicy (np. Budyń) są ignorantami, CBDU.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.18 15:57 s...@g...com
- 19.09.18 17:28 j...@i...pl
- 19.09.18 17:32 Myjk
- 19.09.18 17:46 Myjk
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 21:47 j...@i...pl
- 20.09.18 10:58 Myjk
- 20.09.18 11:03 Myjk
- 20.09.18 11:10 Myjk
- 20.09.18 18:59 Budzik
- 20.09.18 18:59 Budzik
- 20.09.18 19:49 Myjk
- 20.09.18 20:57 ToMasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
- wpadłem w siodło
- cenka opada
- Elektryki takie bezpieczne cd.
- Jedziemy do Puław z Radomia
- Płoną góry, płoną lasy, elektryki też...
- No proszę, mamy nowe dane
- klucz udarowy
- do czego jaki smar?
- Re: A jednak wybuchają?
- A jednak wybuchają?
- Re: cenka opada
- Re: cenka opada
Najnowsze wątki
- 2024-09-02 Re: RP3 kasuje wizy studentom/"studentom" po wylądowaniu na lotnisku
- 2024-09-02 Wzór
- 2024-09-01 Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- 2024-09-01 odrdzewiacz do amelinium
- 2024-09-01 Elektryczna łapka i szerszeń
- 2024-09-01 Jakie podatki za wynajem?
- 2024-09-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-02 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-09-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-09-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-09-01 1. wrzesnia po niemiecku
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-31 wpadłem w siodło
- 2024-08-25 cenka opada
- 2024-08-30 Elektryki takie bezpieczne cd.