eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłe DPFy znowuRe: Złe DPFy znowu
  • Data: 2018-09-19 17:32:13
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wed, 19 Sep 2018 06:57:29 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Przeczy, gdybys czytal ze zrozumieniem to bys rozumial ze pisalem o
    > dowodzie anegdotycznym a nie o dpf.
    > I znowu pokazujesz ze nie rozumiesz o co toczy sie dyskusja.
    > DPF sie psuje.

    Nie psuje się.

    > Jak Budzik to opisal

    Budzik gucio opisał, poza tym że się koło temu traktoru popsuło. Jak, to
    już nie ważne. Ważne że się popsuło, znaczy trzeba koła zrobić kwadratowe!

    > i jak bylo z sytuacja opisana tu na grupie
    > (uwalony czujnik bedacy elementem systemu DPF).

    No właśnie, to była konkretna PRZYCZYNA, której Budzik nie podał. Poza tym
    diagnoza jeszcze nie była skończona, informacje są szczątkowe.

    > Jesli tego nie rozumiesz to poprostu nie ma szansy na dyskusje bo sie
    > upierasz ostro przy tezie mimo ze masz pokazane przypadki kiedy teza sie
    > nie sprawdza.

    > Czy w instrukcji serwisowej samochodu egr jest ujety tak jak filtr
    > powietrza lub paliwa? W tych samochodach co mialem nie byl. Znowu
    > idziesz z teza w jakies dziwne rejony rzeczywistosci.

    > EGR mozna czyscic jak silnik nie domaga albo nie spelnia norm emisji
    > badanych na przegladzie. Oczywiscie ze mozna go czyscic wczesniej, ale
    > zgodnie z instrukcja nie jest to czynnosc przewidziana do wykonywania
    > okresowego.

    http://barway.pl/egr.jpg

    Błaźnij się dalej.

    EGR podglega sprawdzeni/czyszczeniu/wymianie, i to wynika z logiki, bo jest
    elementem który jest pierwszym który się syfi i to wielokrotnie, bo
    RECYRKULUJE spaliny powstające przy najgorszych warunkach spalania.

    > Jakby byl to bysmy o nim nie dyskutowali. Tak jak nie dyskutujemy o
    > katalozatorach czy kolektorze wydechowym. Bo i on moze sie zepsuc np.
    > pekajac. Ale tego nie robi. W przeciwienstwie do dpf.

    Dyskutujemy o tym, bo jesteście ignorantami w temacie. Ignorancja to nie
    grzech, czasem nawet zbawienie, pod warunkiem że ktoś dyskutuje po to aby
    się czegoś nauczyć. Ale to ewidentnie nie jesteście wy.

    > Poza tymi w ktorych sie dpf psuje. A nawet jak sie nie psuje sam przez
    > siebie to nie jest to awaria krota sobei kowalski sam zafundowal
    > czipujac silnik albo lejac olej rzepakowy zamiast ropy.

    Przeceiż ci piszę że najczęściej kowalski sam sobie funduje awarię. Jestem
    jednym z takich kowalskich, sam sobie zafundowałem problem nie zlecając
    przeglądu EGR, przez co element przejeździł jeszcze 20tkm po planowanym
    interwale, w końcu się zaciął i usyfił DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
    przepaleniu DPF (i musiałem to zrobić, bo po wywaleniu kontrolki jeszcze
    dwa dni jeździłem aż w drodze do serwisu w końcu mi moc silnika ograniczyło
    i jechałem jak maluchem z zepsutą linką). Ale wg ciebie (i zapewne Budzika)
    oczywiście to nie moja wina vel kowalskiego, tylko producenta który dla
    żartu napisał aby to zrobić.

    >> Dyskutować o takich rzeczach będą długo ignoranci co sobie za cel postawili
    >> walczyć z każdym elementem lub działaniem chroniącym ludzi czy środowisko
    >> przed działaniem ludzi. Bo niestety są tacy, co wiedzą wszystko najlepiej,
    >> ich prawda jest zawsze najmojsza.
    > Ta, znowu zaczynasz jechac ad personam. Dlugo ci nie zeszlo.

    Znowu zaczynasz płakać. Gdzie te ad personam? W stwierdzeniu że nie
    posiadasz wiedzy w temacie o którym się wypowiadasz?

    > Nikt w tym watku nie kontestuje czy dpf jest potrzebny czy nie.

    Odnoszę odmienne wrażenie, ale nikt mi przecież nie przytakuje, więc
    zapewne jestem w błędzie?

    > Dyskusja tyczy sie tego ze jest to element awaryjny. Ty znaje sie tego
    > nie mozesz zrozumiec albo wydaje ci sie ze rozmawiamy o czyms innym.

    To ty nie możesz pojąć, że DPF się nie psuje, tylko zatyka się w wyniku
    awarii silnika i osprzętu. Nie wiem ile razy to trzeba będzie jeszcze
    powtórzyć. Można polemizować czy to dobrze czy źle. Wg mnie dobrze, bo się
    dzięki temu szybko uszkodzenie naprawia, w przeciwnym razie jeździłoby się
    dalej niesprawnym samochodem. No chyba że ktoś jest ignorantem i zamiast
    naprawić niesprawny samochód wyrżnie DPFa.

    >> Awaria jest możliwa, chodzi o należyte rozpoznanie, bo jak sam zauważyłeś
    >> nie ma czegoś takiego jak psujący się DPF
    > Nigdzie tak nie napisalem. Czujnik to element systemu dpf.

    Skup się, twierdzenie było że FILTR DPF się psuje i dlatego trzeba go
    wymienić albo wyciąć.

    > Jesli ten promil decyduje sie na operacje ktore ci sie nie podobaja
    > (wyciecie tego w cholere) i powoduje ze kolejne dwa promile wytna go
    > prewencyjnie to jakim cudem cie to boli? To promil. Jak on nie stanowi o
    > ogole to co cie to boli?

    Boli mnie jak muszę za takim jechać i wdychać syfy, pomimo że nie musiałbym
    gdyby nie skrajna ignorancja w temacie.

    > Widzisz? Ta dyskusja sie robi coraz bardziej absurdalna.

    Widzę, dlatego postaraj się i nie prowadź dyskusji w stronę absurdu.

    >> Ergo, system DPF jest dopracowany bardzo dobrze, a awarie to najczęściej
    >> wynik błędów i zaniedbań.
    > Wskaz jakie czynnosci eksploatacyjne albo ich brak powoduja takie
    > zaniedbania. Ktory z filtrow jest zle wymieniany, jaki plyn jest
    > niepoprawnie zmieniony, jaki wskaznik na desce rozdzielczej jest
    > ignorowany ze dpf sie uszkadza albo kontroler zapodaje procedure
    > wypalania bez powodu?

    Co ja mam tłumaczyć jak ty i tak wiedzy nie przyswajasz? Zacznijmy może od
    rzeczonego EGR (którego wg ciebie czyścić rzekomo nie trzeba) przez
    wybijające się podkładki pod wtryskami, zalewanie/dolewanie niewłaściwego
    oleju, turbinę puszczającą olej, względnie IC, dziurawy dolot czy choćby
    cykliczną wymianę filtra powietrza żeby się silnik nie dusił, po czytanie
    instrukcji obsługi i przyswojenie że jak się kontrolka DPFu zapali, to
    wypada jednak udać się do serwisu i zbadać temat (bo naprawa może kosztować
    grosze) a nie jeździć dalej z nadzieją że kontrolka sobie zniknie (bo wtedy
    naprawa będzie kosztować znacznie więcej). Gdybym ja z miejsca pojechał do
    serwisu (co zresztą zrobiłem pod domem, ale warsztat wydał mi się
    śmieciowy, więc postanowiłem pojechać do swojego mechanika na drugi koniec
    Wawy) to bym zapłacił tylko za czyszczenie EGR, a tak jeszcze zabuliłem za
    wypalanie i wymianę oleju (co trzeba wg zaleceń producenta zrobić po
    serwisowym wypalaniu).

    > Jakims cudem inne technologie nie rodza takich sytuacji. Ale mam
    > wrazenie ze wogole nie czytasz co tu jest pisane tylko powtarzasz manter
    > "dpf dobry". Niech ci bedzie. Tyle ze Twoja mantra nie zmieni nic. Ci co
    > uwazaja ze jest kiepski dalej beda go wycinac. I powtarzanie ze jest
    > dobry ich od tego nie odciagnie. Odciagnie ich to ze po prostu bedzie
    > dzialal. Ze po prostu kupi taki ludek auto bo przeczyta ze z dpf-em w
    > tym aucie nie ma problemu. I sie ucieszy ze nie musi wydac
    > 500-1000-2000pln zeby auto miec niezawodne bo ono juz takie jest.

    Toć przecież o tym dyskutujemy, że ignoranci go wycinają bo UWAŻAJĄ, bez
    podparcia wiedzą, że jest zły. A nie jest. I nadal nie rozumiesz, że nie ma
    aut niezawodnych. Są tylko auta zadbane albo zaniedbane.

    EOT, bo szkoda mojego czasu.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: