-
Data: 2018-09-19 17:32:13
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Wed, 19 Sep 2018 06:57:29 -0700 (PDT), s...@g...com
> Przeczy, gdybys czytal ze zrozumieniem to bys rozumial ze pisalem o
> dowodzie anegdotycznym a nie o dpf.
> I znowu pokazujesz ze nie rozumiesz o co toczy sie dyskusja.
> DPF sie psuje.
Nie psuje się.
> Jak Budzik to opisal
Budzik gucio opisał, poza tym że się koło temu traktoru popsuło. Jak, to
już nie ważne. Ważne że się popsuło, znaczy trzeba koła zrobić kwadratowe!
> i jak bylo z sytuacja opisana tu na grupie
> (uwalony czujnik bedacy elementem systemu DPF).
No właśnie, to była konkretna PRZYCZYNA, której Budzik nie podał. Poza tym
diagnoza jeszcze nie była skończona, informacje są szczątkowe.
> Jesli tego nie rozumiesz to poprostu nie ma szansy na dyskusje bo sie
> upierasz ostro przy tezie mimo ze masz pokazane przypadki kiedy teza sie
> nie sprawdza.
> Czy w instrukcji serwisowej samochodu egr jest ujety tak jak filtr
> powietrza lub paliwa? W tych samochodach co mialem nie byl. Znowu
> idziesz z teza w jakies dziwne rejony rzeczywistosci.
> EGR mozna czyscic jak silnik nie domaga albo nie spelnia norm emisji
> badanych na przegladzie. Oczywiscie ze mozna go czyscic wczesniej, ale
> zgodnie z instrukcja nie jest to czynnosc przewidziana do wykonywania
> okresowego.
http://barway.pl/egr.jpg
Błaźnij się dalej.
EGR podglega sprawdzeni/czyszczeniu/wymianie, i to wynika z logiki, bo jest
elementem który jest pierwszym który się syfi i to wielokrotnie, bo
RECYRKULUJE spaliny powstające przy najgorszych warunkach spalania.
> Jakby byl to bysmy o nim nie dyskutowali. Tak jak nie dyskutujemy o
> katalozatorach czy kolektorze wydechowym. Bo i on moze sie zepsuc np.
> pekajac. Ale tego nie robi. W przeciwienstwie do dpf.
Dyskutujemy o tym, bo jesteście ignorantami w temacie. Ignorancja to nie
grzech, czasem nawet zbawienie, pod warunkiem że ktoś dyskutuje po to aby
się czegoś nauczyć. Ale to ewidentnie nie jesteście wy.
> Poza tymi w ktorych sie dpf psuje. A nawet jak sie nie psuje sam przez
> siebie to nie jest to awaria krota sobei kowalski sam zafundowal
> czipujac silnik albo lejac olej rzepakowy zamiast ropy.
Przeceiż ci piszę że najczęściej kowalski sam sobie funduje awarię. Jestem
jednym z takich kowalskich, sam sobie zafundowałem problem nie zlecając
przeglądu EGR, przez co element przejeździł jeszcze 20tkm po planowanym
interwale, w końcu się zaciął i usyfił DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
przepaleniu DPF (i musiałem to zrobić, bo po wywaleniu kontrolki jeszcze
dwa dni jeździłem aż w drodze do serwisu w końcu mi moc silnika ograniczyło
i jechałem jak maluchem z zepsutą linką). Ale wg ciebie (i zapewne Budzika)
oczywiście to nie moja wina vel kowalskiego, tylko producenta który dla
żartu napisał aby to zrobić.
>> Dyskutować o takich rzeczach będą długo ignoranci co sobie za cel postawili
>> walczyć z każdym elementem lub działaniem chroniącym ludzi czy środowisko
>> przed działaniem ludzi. Bo niestety są tacy, co wiedzą wszystko najlepiej,
>> ich prawda jest zawsze najmojsza.
> Ta, znowu zaczynasz jechac ad personam. Dlugo ci nie zeszlo.
Znowu zaczynasz płakać. Gdzie te ad personam? W stwierdzeniu że nie
posiadasz wiedzy w temacie o którym się wypowiadasz?
> Nikt w tym watku nie kontestuje czy dpf jest potrzebny czy nie.
Odnoszę odmienne wrażenie, ale nikt mi przecież nie przytakuje, więc
zapewne jestem w błędzie?
> Dyskusja tyczy sie tego ze jest to element awaryjny. Ty znaje sie tego
> nie mozesz zrozumiec albo wydaje ci sie ze rozmawiamy o czyms innym.
To ty nie możesz pojąć, że DPF się nie psuje, tylko zatyka się w wyniku
awarii silnika i osprzętu. Nie wiem ile razy to trzeba będzie jeszcze
powtórzyć. Można polemizować czy to dobrze czy źle. Wg mnie dobrze, bo się
dzięki temu szybko uszkodzenie naprawia, w przeciwnym razie jeździłoby się
dalej niesprawnym samochodem. No chyba że ktoś jest ignorantem i zamiast
naprawić niesprawny samochód wyrżnie DPFa.
>> Awaria jest możliwa, chodzi o należyte rozpoznanie, bo jak sam zauważyłeś
>> nie ma czegoś takiego jak psujący się DPF
> Nigdzie tak nie napisalem. Czujnik to element systemu dpf.
Skup się, twierdzenie było że FILTR DPF się psuje i dlatego trzeba go
wymienić albo wyciąć.
> Jesli ten promil decyduje sie na operacje ktore ci sie nie podobaja
> (wyciecie tego w cholere) i powoduje ze kolejne dwa promile wytna go
> prewencyjnie to jakim cudem cie to boli? To promil. Jak on nie stanowi o
> ogole to co cie to boli?
Boli mnie jak muszę za takim jechać i wdychać syfy, pomimo że nie musiałbym
gdyby nie skrajna ignorancja w temacie.
> Widzisz? Ta dyskusja sie robi coraz bardziej absurdalna.
Widzę, dlatego postaraj się i nie prowadź dyskusji w stronę absurdu.
>> Ergo, system DPF jest dopracowany bardzo dobrze, a awarie to najczęściej
>> wynik błędów i zaniedbań.
> Wskaz jakie czynnosci eksploatacyjne albo ich brak powoduja takie
> zaniedbania. Ktory z filtrow jest zle wymieniany, jaki plyn jest
> niepoprawnie zmieniony, jaki wskaznik na desce rozdzielczej jest
> ignorowany ze dpf sie uszkadza albo kontroler zapodaje procedure
> wypalania bez powodu?
Co ja mam tłumaczyć jak ty i tak wiedzy nie przyswajasz? Zacznijmy może od
rzeczonego EGR (którego wg ciebie czyścić rzekomo nie trzeba) przez
wybijające się podkładki pod wtryskami, zalewanie/dolewanie niewłaściwego
oleju, turbinę puszczającą olej, względnie IC, dziurawy dolot czy choćby
cykliczną wymianę filtra powietrza żeby się silnik nie dusił, po czytanie
instrukcji obsługi i przyswojenie że jak się kontrolka DPFu zapali, to
wypada jednak udać się do serwisu i zbadać temat (bo naprawa może kosztować
grosze) a nie jeździć dalej z nadzieją że kontrolka sobie zniknie (bo wtedy
naprawa będzie kosztować znacznie więcej). Gdybym ja z miejsca pojechał do
serwisu (co zresztą zrobiłem pod domem, ale warsztat wydał mi się
śmieciowy, więc postanowiłem pojechać do swojego mechanika na drugi koniec
Wawy) to bym zapłacił tylko za czyszczenie EGR, a tak jeszcze zabuliłem za
wypalanie i wymianę oleju (co trzeba wg zaleceń producenta zrobić po
serwisowym wypalaniu).
> Jakims cudem inne technologie nie rodza takich sytuacji. Ale mam
> wrazenie ze wogole nie czytasz co tu jest pisane tylko powtarzasz manter
> "dpf dobry". Niech ci bedzie. Tyle ze Twoja mantra nie zmieni nic. Ci co
> uwazaja ze jest kiepski dalej beda go wycinac. I powtarzanie ze jest
> dobry ich od tego nie odciagnie. Odciagnie ich to ze po prostu bedzie
> dzialal. Ze po prostu kupi taki ludek auto bo przeczyta ze z dpf-em w
> tym aucie nie ma problemu. I sie ucieszy ze nie musi wydac
> 500-1000-2000pln zeby auto miec niezawodne bo ono juz takie jest.
Toć przecież o tym dyskutujemy, że ignoranci go wycinają bo UWAŻAJĄ, bez
podparcia wiedzą, że jest zły. A nie jest. I nadal nie rozumiesz, że nie ma
aut niezawodnych. Są tylko auta zadbane albo zaniedbane.
EOT, bo szkoda mojego czasu.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.18 17:46 Myjk
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 21:47 j...@i...pl
- 20.09.18 10:58 Myjk
- 20.09.18 11:03 Myjk
- 20.09.18 11:10 Myjk
- 20.09.18 18:59 Budzik
- 20.09.18 18:59 Budzik
- 20.09.18 19:49 Myjk
- 20.09.18 20:57 ToMasz
- 20.09.18 21:25 Kris
- 21.09.18 09:53 Myjk
- 23.09.18 16:10 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa