  • 1. Data: 2024-10-15 10:01:05
    Temat: przyszłość wg Muska
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    zaprezentował autonomiczna taksówkę. Bez kierownicy.
    Sama się prowadzi.

    No i ciekawy pomysł biznesowy - kupujemy, dowozi nas do pracy,
    po czym jedzie w miasto zarabiać :-)

    J.

  • 2. Data: 2024-10-15 10:26:07
    Temat: Re: przyszłość wg Muska
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-10-2024 o 10:01, J.F pisze:

    > zaprezentował autonomiczna taksówkę. Bez kierownicy.
    > Sama się prowadzi.
    >
    > No i ciekawy pomysł biznesowy - kupujemy, dowozi nas do pracy,
    > po czym jedzie w miasto zarabiać :-)

    Będzie tańsza niż 20 letni prius z cierparzem?
    Bo jeśli nie, to słabo widzę to zarabianie....

  • 3. Data: 2024-10-15 11:02:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 10:26:07 +0200, Cavallino wrote:

    > Będzie tańsza niż 20 letni prius z cierparzem?
    > Bo jeśli nie, to słabo widzę to zarabianie....

    Elektronika tanieje.

    Tylko nie wiem, jak z licencjami :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-10-15 11:12:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-10-2024 o 11:02, J.F pisze:

    > Elektronika tanieje.

    20 letnie priusy też raczej specjalnie nie drożeją.

  • 5. Data: 2024-10-15 11:54:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 10:01:05 +0200, J.F napisał(a):

    > zaprezentował autonomiczna taksówkę. Bez kierownicy.
    > Sama się prowadzi.
    >
    > No i ciekawy pomysł biznesowy - kupujemy, dowozi nas do pracy,
    > po czym jedzie w miasto zarabiać :-)

    IMO obserwujemy początek zmierzchu indywidualnej motoryzacji. Nonsens
    kupowania bryki za roczny zarobek (middle class) aby stała przez 99%
    czasu bije w oczy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2024-10-15 14:28:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 11:54:22 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > IMO obserwujemy początek zmierzchu indywidualnej motoryzacji. Nonsens
    > kupowania bryki za roczny zarobek (middle class) aby stała przez 99%
    > czasu bije w oczy.

    Ale masz na myśli, ze będziemy jeździc takimi taksówkami?

    Może.

    Ja tam kupuje używane auto za znacznie mniej, i może sobie stać 5 dni
    w tygodniu :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-10-15 14:54:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2024 14:28:12 +0200, J.F napisał(a):

    > Ale masz na myśli, ze będziemy jeździc takimi taksówkami?
    >
    > Może.
    Owszem, takimi i innymi też. Ogólnie, jak będziesz potrzebował auta to
    se wynajmiesz jakie ci w duszy zagra. Na godzinę, na tydzień, suwa,
    drifta, ferrari, albo kulotko na dwie osoby i psa. Bez fatygi i zwłoki.
    Już w tej chwili szybciej mi podjeżdża taksówka niż bym miał iść 200 m
    na parking.

    > Ja tam kupuje używane auto za znacznie mniej, i może sobie stać 5 dni
    > w tygodniu :-)
    Ty byś się wysilił dobierając argumenty. Przecież to używane auto ma już
    3/4 życia za sobą i w jego trakcie 99% czasu stało. Więc marnotrawstwo
    już się dokonało.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2024-10-15 15:38:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 14:54:33 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Owszem, takimi i innymi też. Ogólnie, jak będziesz potrzebował auta to
    > se wynajmiesz jakie ci w duszy zagra. Na godzinę, na tydzień, suwa,

    Zasadniczo na tydzien nie potrzebuje.
    Mogę potrzebować na 2*150km, na 500km, na 1200 km.
    A na drugi dzien np na 30km :-)

    To 1200km to może być pewien problem, bo inny kraj.

    > drifta, ferrari, albo kulotko na dwie osoby i psa. Bez fatygi i zwłoki.
    > Już w tej chwili szybciej mi podjeżdża taksówka niż bym miał iść 200 m
    > na parking.

    Szybkie masz taksówki ... i daleko parking..

    Choc w centrum miasta, to moze i blisko.

    > Ty byś się wysilił dobierając argumenty. Przecież to używane auto ma już
    > 3/4 życia za sobą i w jego trakcie 99% czasu stało. Więc marnotrawstwo
    > już się dokonało.

    Ale to inni zapłacili, ja liczę po sobie.
    A im ... widać też się opłacało.

    Poza tym auto starcza gdzies na 300kkm, elekryczne może więcej, więc
    czas nie jest taki istotny - będzie mniej stało, to szybciej się
    zużyje.

    A taksówka ... nie zawsze można liczyć :-(

    J.

  • 9. Data: 2024-10-15 16:30:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > Sama się prowadzi.
    >
    > No i ciekawy pomysł biznesowy - kupujemy, dowozi nas do pracy,

    Chyba dekadę temu już prezentował samo!chody:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-10-15 16:32:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/10/2024 10:01, J.F wrote:
    > zaprezentował autonomiczna taksówkę.

    A Hyperloop już się skończyło, na tej jednej zardzewiałej rurze w Nevadzie?