    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    <pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
    <5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Tue, 18 Sep 2018 20:01:10 +0200

    18 Sep 2018 16:59:56 GMT, Budzik

    > Tysiac samochodów z opisu mechanika...

    Z opisu użytkowników oraz diagnozy mechanika i informacji zwrotnych
    dotyczących tego co było uszkodzone i jaki miało wynik. Wprost przeciwnie
    niż u Ciebie, bo Ty nic nie wiesz o awarii.

    > Ja znam kilkanascie ale z duzo szerszej perspektywy.

    Ta szersza perspektywa to brak informacji na temat awarii?

    > Przypomina mi się kabaret z zepsutym traktorem...
    > Nie traktor sie zepsuł a koło...
    > Ale przeciez to to samo!
    > Ale jak brzmi!

    No właśnie, mniej więcej taki poziom kabaretu tutaj prezetujesz nie
    potrafiąc powiedzieć co konkretnie zatkało DPF. Wiesz że ten został wycięty
    albo wymieniony, więc zakładasz że DPF był winny. Faceta palec bolał, to
    sobie rękę uciął.

    > Ech, co za brak logiki...
    > Mechanik przekazał ci rzetelne dane ze DPf sie nie psuje,
    > ze to super dopracowany element po czym go wyciał... :)

    Czytaj co się pisze, albo daj na luz, bo poważnie szkoda czasu. Wyciął, bo
    bez problemu miał możliwość, bo chciał mieć dodatkowe KM pod maską (bo i
    czipa zaaplikował) i te trochę mniej paliwa spalać, a nie dlatego że
    sprawiał mu problemy -- bo auto miał zadbane jak nikt inny.

    > Akurat fordy customy mielismy od nowosci dwa...

    I nadal nie chcesz/umiesz napisać co w nich konkretnie nawaliło.

    > Dupa...
    > W jednych sie wykrecaja bez problemu w innych nie.
    > Wiec jakis problem jest.

    Bo są pewnie inaczej użytkowane i to robi różnicę.

    > Jedna z głównych inzynieryjnych wpadek w ducato
    > to skopane odprowadzanie wody z przedniej szyby.

    Zdarza się, w mojej Mazdzie były spieprzone tylne nadkola, woda była źle
    odprowadzana przez co błotniki i nadkola gniły (nadal gniją).

    > Ta leje sie na silnik i wiele innych elementów lubi padac.

    W Fabii I i częścią II był problem z zalewaniem i gniciem wiązki
    elektrycznej pod maską oraz paleniem się pompy paliwa (czego sam
    doświadczyłem w salonowym aucie, po niecałych 60tkm i 4 latach). Ale
    poczekaj, bo to podobno tylko Tesla to takie gówniane auto, reszta
    spalinowych nie ma takich problemów.

    > W nowych egzemplarzach poprawili (bodaj po faceliftingu) ale
    > oczywiście za bład w sztuce producent juz nie odpowiada...

    Wielu odpowiada, ja po 10 latach od wyjazdu z salonu dostałem niedawno list
    z Mazda Motors Poland, że mam się zgłosić do ASO na serwis przednich
    poduszek powietrznych i uwaga, nic nie będę musiał za to płacić choć 7 lat
    po gwarancji. :P Zresztą Mazda dużo akcji serwisowych miała (między innymi
    na pękający intercooler), Mazda GH też sporo akcji przywoławczych miała --
    więc często jednak producent odpowiada. Tesla to kolejny przykład koncernu
    który bierze na klatę wszystkie uszkodzenia jak leci i użytkownicy innych
    aut mogą tylko pozazdrościć serwisu użytkownikom Tesli (która np. po auto
    wysyła lawety itd.) pomijając naturalnie samą awaryjność na poziomie AFAIR
    około 50%.

    > Oczywiście ze psuło się mniej...
    > Było mniej czesci, mniej elektroniki wiec i mniej sie psuło.

    Czyli było bardziej paździochowate, mniej bezpieczne, mniej wygodne, gorsze
    miało osiągi, etc. ale najważniejsze że mniej się psuło. Dlatego ponownie,
    pewnie jeszcze takie znajdziesz na chodzie, części pewnie też spokojnie
    znajdziesz -- kup, wyremontuj, jeździj i nie katuj się tymi nowymi złomami.

    > Z takich ciekawszych usterek nowoczesnych aut: w piecioletnim samochodzie
    > skorodowała masa przy silniku... Dla mnie to jest zart a nie porzadna
    > inzynieryjna robota.

    Albo dupy dał podwykonawca, tak jak u Mazdy z poduszkami czy intercoolerem.

    --
    Pozdor
    Myjk