    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    <pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
    <5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Tue, 18 Sep 2018 11:34:43 +0200

    17 Sep 2018 17:59:58 GMT, Budzik

    > wow
    > ojacie...

    Jeśli nie zrozumiałeś, moja próba statystyczna wynosi około 1000...

    > podałem ci to tylko jako przykład...
    > Ja swoje informacje czepie przede wszystkim z praktyki.

    ...a Twoja próba statystyczna (vel praktyczna?) z tego co widzę wynosi dwa,
    szczegółów pewnie nie znasz nawet (poza tym że był "problem" przed 100tkm).
    Mimo tego nie przeszkadza ci to mnie wyśmiewać, choć w przeciwieństwie do
    ciebie ponad 2 lata poświęciłem na zbieranie danych, rzetelne, bo mnie to
    także wtedy bezpośrednio dotyczyło jako że sam byłem użytkownikiem tego
    "gówna" i chciałem wiedzieć w swej ówczesnej niewiedzy z czym mam do
    czynienia. I wyszło mi wprost, że to wina zaniedbań użytkowników i ew.
    nieświadomych serwisantów (często handlarzy) a nie samego systemu, czym
    potwierdziłem to na sobie choć wielu mi na początku zarzucało że jestem
    "cwaniak", bo mam nowe auto z salonu i wietrzyło że się sam przekonam jakie
    DPF to gówno i sam będę go wycinać jak dobiję do 100tkm. Cóż, mylili się,
    co było do przewidzenia bo na to wskazywały wszystkie zebrane do kupy
    fakty.

    Mechanik którego podważasz a udzielający m.in. mnie statystyk z napraw to
    jeden z najlepszych mechaników od diesli Mazdy w Polsce, ludzie z drugiego
    końca polski jechali i przyjeżdżają nadal do niego -- i choć sam uważał i
    uważa nadal DPF za dodatek ograniczający silnik, wycinał DPF ze swoich
    prywatnych samochodów (diesli Mazdy oczywiście) to jednak pisał i mówił
    otwarcie o przyczynach powstawania problemów z DPF nie dopatrując się ich w
    samej technologii a właśnie wprost w zaniedbaniach. Leczył i nadal leczy
    trupy jakich czasem świat na oczy nie widział. Ale tak to już jest, są
    ludzie i "ludzie".

    > aha, a jak przykładowo 2/2 nowe auta maja problem z dpfem
    > przed osiagnieciem 100kkm a producent sie wypina to po
    > prostu "niemozliwe" albo "pech"?

    wow ojacie Powtarzasz to jak mantrę. Co to jest 2/2? Dwa sprzedane
    samochody na dwa wyprodukowane?

    Ponadto pytam ponownie, co znaczy że mają problem z DPF albo że "DPF padł"
    -- bo rzucasz nadal jakimiś tajemniczymi ogólnikami, a to kompletnie do
    niczego nie prowadzi.

    > Kurcze, pewnie wtryski które trzeba wyrywac z silnika 2.3 iveco to tez
    > wykrecasz lewa reką bo to przeciez niezmoliwe zeby błąd inzynierski...

    No to napisz w takim razie jak inżynieryjnie bronić się przed nagarem
    powstającym ze spalania ON, kompresją która wymusza takie a nie inne
    skręcenie wtrysków, korozję, etc. Odpowiadając, technologicznie się nie da
    (inaczej by to załatwili), serwisowo, owszem da się. Ale czy będziesz
    jeździć co 5-10tkm na wymianę podkładek pod wtrskami? Jeśli tak to nie
    będziesz musiał ich wtedy, pewnie po min 150tkm od poprzedniego wykręcania,
    "wyrywać".

    > Ale zebysmy sie dobrze zrozumieli: jezeli dpf jest taki delikatny ze sam
    > w sobie sie nie psuje

    Żebyśmy się dobrze zrozumieli, bo nadal widzę do ciebie nie dociera. W
    DPFie nic się nie psuje, nie jest delikatny, pojmij to w końcu. DPF to jest
    kawał blachy w odpowiedniej formie, pokryty platyną i tyle. Popsuć to się
    mogą czujniki ciśnienia i inny osprzęt silnika.

    > ale kazde minimalne niedomaganie innej czesci
    > sprawia ze sie zapycha to to tez jest bład inzynierski.

    Nie jest, bo silnik i jego komponenty mają być sprawne. Ponieważ jest to
    szereg części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych to ma prawo
    się psuć i są na to przewidziane procedury naprawcze. To że DPF o tym wczas
    sygnalizuje i się zatyka w zasadzie unieruchamiając auto, to tym lepiej dla
    naszych płuc.

    > Moim zdaniem oczywiście.
    > No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie psuje...

    Zakładają że się psuje i że się to naprawia. Tak samo jak lekarze nie
    ucinają głowy tylko dlatego że ma się migrenę.

    > Ale to juz nie w dzisiejszych autach...

    To kolejny piękny przykład skrajnej ignorancji, tj. twierdzenie że kiedyś
    to się nie psuło, a teraz wszystko jest postarzane fabrycznie i jest gównem
    że hej. Jak sądzę, do tego ta wypowiedź będzie dążyć.

    --
    Pozdor
    Myjk