eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZielona strzałka.Re: Zielona strzałka.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zielona strzałka.
    Date: Mon, 17 Oct 2016 13:29:12 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <nu2cm7$t8o$7@node2.news.atman.pl>
    References: <nto2o5$u05$1@node1.news.atman.pl> <nton2o$l55$1@node1.news.atman.pl>
    <ntonc9$ros$3@node2.news.atman.pl>
    <h...@4...com>
    <nu0oqj$lf3$2@node2.news.atman.pl>
    <3...@4...com>
    <nu1pe8$o88$1@node1.news.atman.pl> <nu21q0$rl8$1@node2.news.atman.pl>
    <nu22jp$qu$1@node1.news.atman.pl> <nu23l9$tbc$1@node2.news.atman.pl>
    <nu24bg$t8o$1@node2.news.atman.pl> <nu2541$utq$1@node2.news.atman.pl>
    <nu28eq$t8o$4@node2.news.atman.pl> <nu28lt$2k5$1@node2.news.atman.pl>
    <nu2an9$t8o$5@node2.news.atman.pl> <nu2bvu$5sq$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1476703751 29976 83.142.198.226 (17 Oct 2016 11:29:11
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 17 Oct 2016 11:29:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <nu2bvu$5sq$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590121
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.10.2016 o 13:17, Liwiusz pisze:

    >> A dobrze było wtedy, jak ktoś to wymyślił. Od tego czasu zmieniły się
    >> realia zarówno jeśli chodzi o "gęstość" ruchu kolejowego jak i
    >> samochodowego, osiągane prędfkości, a przede wszystkim do przodu poszła
    >> nauka o inżynierii i pojawiło się pojęcie "fail safe". Dziś rozwiązanie
    >> którego bronisz (podawanie przez system automatyki bezpieczeństwa
    >> sygnału mniej bezpiecznego w przypadku awarii) jest uznawane za
    >> podstawowy błąd jaki można popełnić przy projektowaniu takiego systemu.
    >> Tu tkwi on w samych założeniach.
    >
    > Nie o tym jest dyskusja.

    Kiedy właśnie o tym. Konstrukcja tego przepisu wynika z zaszłości
    historycznej. Nie ma powodu, żeby skoro nie ma pociągu to dać zielone. W
    końcu tak działa to na kolei - jak jest sygnał zezwalający na jazdę to
    zezwalający na jazdę - a nie rozejrzyj się i jak się nie boisz to jedź -
    w razie czego to twoja wina. A stwierdzenie czy pociąg jest czy nie na
    torze "kolizyjnym" odbywa się dokładnie tak samo dla przejazdów jak i
    innych pociągów.

    Pociąg to nie foton - można dokładnie stwierdzić gdzie się znajduje. A
    konsekwencją tego jest, że można dokladnie stwierdzić gdzie go nie ma.
    Od dziesięcioleci wkorzystuje się ten fakt jako podstawę działania
    urządzen SRK i nie ma żadnego fundamentalnego powodu, żeby nie czynić
    tak samo na przejazdach. Poza jednym - ludzie którzy tworzą przepisy
    kolejowe są zainteresowni interesami kolei. A im naprosciej oddalić od
    siebie wszelką odpowiedzialność.

    O tym jak iluzoryczny jest pogląd, że w sumie nic złego się nie dzieje
    jak na sygnalizacji nie wyświetlane jest czerwone migające a mimo to
    pociąg jedzie, jest fakt że jak się jakiś dróżnik spije to dostaje
    zarzuty spowodowania zagrożenia katastrofą. Niby jakie zagrożenie, skoro
    w sumie nic złego sie nie stało, bo przecież kierowca i tak jest
    zobowiązany, blalbalba i jest zupełnie bezpiecznie?

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: