-
Data: 2016-10-17 13:29:12
Temat: Re: Zielona strzałka.
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 17.10.2016 o 13:17, Liwiusz pisze:
>> A dobrze było wtedy, jak ktoś to wymyślił. Od tego czasu zmieniły się
>> realia zarówno jeśli chodzi o "gęstość" ruchu kolejowego jak i
>> samochodowego, osiągane prędfkości, a przede wszystkim do przodu poszła
>> nauka o inżynierii i pojawiło się pojęcie "fail safe". Dziś rozwiązanie
>> którego bronisz (podawanie przez system automatyki bezpieczeństwa
>> sygnału mniej bezpiecznego w przypadku awarii) jest uznawane za
>> podstawowy błąd jaki można popełnić przy projektowaniu takiego systemu.
>> Tu tkwi on w samych założeniach.
>
> Nie o tym jest dyskusja.
Kiedy właśnie o tym. Konstrukcja tego przepisu wynika z zaszłości
historycznej. Nie ma powodu, żeby skoro nie ma pociągu to dać zielone. W
końcu tak działa to na kolei - jak jest sygnał zezwalający na jazdę to
zezwalający na jazdę - a nie rozejrzyj się i jak się nie boisz to jedź -
w razie czego to twoja wina. A stwierdzenie czy pociąg jest czy nie na
torze "kolizyjnym" odbywa się dokładnie tak samo dla przejazdów jak i
innych pociągów.
Pociąg to nie foton - można dokładnie stwierdzić gdzie się znajduje. A
konsekwencją tego jest, że można dokladnie stwierdzić gdzie go nie ma.
Od dziesięcioleci wkorzystuje się ten fakt jako podstawę działania
urządzen SRK i nie ma żadnego fundamentalnego powodu, żeby nie czynić
tak samo na przejazdach. Poza jednym - ludzie którzy tworzą przepisy
kolejowe są zainteresowni interesami kolei. A im naprosciej oddalić od
siebie wszelką odpowiedzialność.
O tym jak iluzoryczny jest pogląd, że w sumie nic złego się nie dzieje
jak na sygnalizacji nie wyświetlane jest czerwone migające a mimo to
pociąg jedzie, jest fakt że jak się jakiś dróżnik spije to dostaje
zarzuty spowodowania zagrożenia katastrofą. Niby jakie zagrożenie, skoro
w sumie nic złego sie nie stało, bo przecież kierowca i tak jest
zobowiązany, blalbalba i jest zupełnie bezpiecznie?
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.10.16 13:30 Shrek
- 17.10.16 13:34 Liwiusz
- 17.10.16 13:37 J.F.
- 17.10.16 13:45 Shrek
- 17.10.16 13:52 Liwiusz
- 17.10.16 13:56 Shrek
- 17.10.16 14:05 Liwiusz
- 17.10.16 15:34 SW3
- 17.10.16 15:43 SW3
- 17.10.16 15:46 Poldek
- 17.10.16 15:51 SW3
- 17.10.16 15:55 Shrek
- 17.10.16 16:01 Shrek
- 17.10.16 16:02 SW3
- 17.10.16 16:05 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=