  • Data: 2016-10-17 13:45:59
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.10.2016 o 13:34, Liwiusz pisze:

    > Nie. Dyskusja jest o takim głupim czyimś stwierdzeniu " w zależności od
    > tego co się świeci na sygnalizatorze, oznacza to stój lub stój."

    Przecież właśnie to oznacza.

    > Każdy system czasem się psuje. Również ten, co będzie dawał zielone
    > światło.

    I właśni dlatego jest tak ważne, żeby zepsuty system nie wskazywał
    "zielonego" co próbuję ci uświadomić. Jest to najbardziej fundamentalny
    błąd jaki można popełnić projektując automatykę bezpieczeństwa. Teraz
    rozumiesz?

    Wskaż mi drugą taką samą absuradlną sytuację, gdzie w razie awarii
    sygnalizacji bezpieczeństwa sygnalizator ustawia się domyślnie jako
    "zielony".

    Nie dogadamy się, bo ja mówię o projektowaniu "fail safe" a ty o
    polityce "double check". Z tym że polityka double check to co innego,
    niż pomysł, pierwszy sygnalizator w pozycji "ok" będzie wkskazywał tak
    naprawdę "albo ok, albo mamy awarię" i nie da się tego usprawiedliwiać w
    żaden sposób - jest to bez sensu, skrajnie niebezpieczne i tylko dlatego
    że układający przepisy kolejowe mają to w dupie istnieje już drugie
    stulecie w swojej poronionej formie. Forma ta była akceptowalna w XIX
    wieku - od tego czasu technika poszła naprzód.

    Shrek