  • Data: 2009-01-13 14:01:58
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    > wiadomości news:gkftkl$10t$1@news.task.gda.pl...
    >>

    > I jeszcze jedno pytanko, warto dla takich zastosowań wchodzić w RAID 5?
    > Myślałem o złożeniu macierzy z 3-4 dysków, ale może skórka nie warta
    > jest wyprawki i lepiej kupić jeden duży dysk i robić częściej backupy?

    RAID _nie służy_ do backupu!!! To tylko w celu zapewnienia ciągłości
    pracy maszyny przy awarii dysku ale to i tak nie zawsze, bo jak walnie
    kontroler w dysku to dane będą błędnie zapisywane na obu (większej
    ilości) dyskach (RAID1) oczywiście nie dotyczy to RAID0, który czasami
    daje szybszą pracę, ale nie jest to nigdy prędkość odczytu/zapisu dysku
    x2 tylko max x1,6 ale to i tak w wyjątkowych sytuacjach.