  • 11. Data: 2012-01-15 10:18:56
    Temat: Re: Zdjecia - zapraszam
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.01.2012 20:09, Janko Muzykant pisze:
    > W ramach przerwy między pyskówkami zapraszam na zdjęcia z włóczenia się
    > po Fuerteventurze (jednej z wysp kanaryjskich). Technicznie - epl1 z
    > 14-150 oraz ep1 z samyangiem 7,5

    Ooo, ładne landszafty :)

    Swoją szosą ten samjang zaczyna mnie coraz bardziej kusić :)

    No, nie konkretnie ten, ale jego odpowiednik dla APS-C ;)

  • 12. Data: 2012-01-15 11:29:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-15 11:18, Andrzej Lawa pisze:
    > Swoją szosą ten samjang zaczyna mnie coraz bardziej kusić :)

    Ja go raczej sporadycznie wykorzystuję. Mimo wszystko, ograniczone jest
    takie rysowanie.

    > No, nie konkretnie ten, ale jego odpowiednik dla APS-C ;)

    Być może konkretne body z fiszem innego systemu wyjdzie taniej i lepiej
    - warto przemyśleć.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 13. Data: 2012-01-15 11:40:16
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Nie, wyjątkowo pusto. No, jakieś malutkie jaszczurki gdzieś tam bywają,
    > ale jedną widziałem tylko. Ciekawe, że nie pa praktycznie żadnych owadów
    > (co jest akurat fajne).
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:http://as.elte-s.comwww.facebook.com/smialekadam
    > /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/

    Ha, a mnie właśnie owady interesują - krajobrazy dużo mniej.
    Co nie zmienia faktu, że lubię takie właśnie miejsca, gdzie człowieka
    można spotkać naprawdę rzadko.

    Pozdrawiam
    Les

  • 14. Data: 2012-01-15 14:58:30
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:
    > Ocean:
    > http://as.elte-s.com/patrz/12/0101.htm

    Jak długi był czas naświetlania przy ostatnim zdjęciu?

    TIA

    m.

  • 15. Data: 2012-01-15 15:09:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote:

    > Jak długi był czas naświetlania przy ostatnim zdjęciu?

    Jeśli to nie fotomontaż, to typuję kilka sekund (forsowane i
    odszumiane [morze bardzo szumi ;) ]). U góry ładnie widać Oriona.

    [mr.]

  • 16. Data: 2012-01-15 15:53:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-15 16:09, Mariusz [mr.] pisze:
    > Jeśli to nie fotomontaż, to typuję kilka sekund (forsowane i
    > odszumiane [morze bardzo szumi ;) ]). U góry ładnie widać Oriona.

    10 sekund na 400 iso. Powinno być 100 przy takim czasie, ale brakło
    statywu, a wiatr wprowadzał drgania (aparat oparłem o słupek i trzymałem
    go w ręce).

    --
    pozdrawia Adam
    /przyczyną większości katastrof jest panika/

  • 17. Data: 2012-01-15 16:04:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > 10 sekund na 400 iso. Powinno być 100 przy takim czasie, ale brakło
    > statywu, a wiatr wprowadzał drgania (aparat oparłem o słupek i
    > trzymałem go w ręce).

    Zacząłem myślenie od 10 sekund (niebo), ale patrząc na morze
    (grzywacz) troszkę je przyciąłem.

    BTW: 10 sekund (nawet ze wspomaganiem)? Gratuluję ręki!
    BTW_2: Mając tego Oriona w kadrze (oraz poziom dzięki morzu :)
    możnaby określić kąt widzenia obiektywu (jeśli nie cropowane), kierunek
    patrzenia, szerokość geograficzną miejsca oraz jego długość uzależnioną
    od pory nocy. :)

    Mariusz [mr.]

  • 18. Data: 2012-01-15 16:30:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-15 17:04, Mariusz [mr.] pisze:
    > BTW: 10 sekund (nawet ze wspomaganiem)? Gratuluję ręki!

    Trzeba było tylko dociskać aparat do tego słupka :)
    Ale drgania wiatr wprowadzał, w 1:1 z gwiazdek robią się plemniki.

> [...]
    > określić kąt widzenia obiektywu (jeśli nie cropowane), kierunek
    > patrzenia, szerokość geograficzną miejsca oraz jego długość uzależnioną

    28st, S, 7,5mm przy 4/3, horyzont na środku przed cropem :)

    --
    pozdrawia Adam
    /dawno nie czytałem niczego dobrego, chyba muszę coś napisać.../

  • 19. Data: 2012-01-15 17:33:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > W ramach przerwy między pyskówkami zapraszam na zdjęcia z włóczenia
    > się po Fuerteventurze (jednej z wysp kanaryjskich). Technicznie -
> [...]

    Fajne wulkaniczne krajobrazy :)

    praktycznie wszędzie jak sie ruszy tyłek poza kurort można zobaczyć coś
    dzikiego.

    tak BTW to pamiętam jak byłem dzieckiem, wystarczyło wyjść kawałek w
    kierunku Dłubni czy dzisiejszego Oświecenia i zaczynała sie wieś i dzikie
    pola z polnymi drogami. Teraz takie klimaty ciężko znaleźć. Pamiętam jak
    rodzicie sie do Bolechowic sprowadzili to tam też było dość dziko, teraz
    wszędzie domy i drogi, koszmar.

  • 20. Data: 2012-01-15 17:58:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    >W ramach przerwy między pyskówkami zapraszam na zdjęcia z włóczenia się
    >po Fuerteventurze (jednej z wysp kanaryjskich).

    Ostatni styl JM określiłbym jako czysty estetyzm (uzyskiwany z dużym
    powodzeniem). Nawet jeśli czasem jest to estetyzm "brudny", to i tak
    pozostaje czysty. :))

    Mariusz [mr.]

    PS.:

    > A tu sporo zdjęć w hd, na tapetki itp.
    > http://as.elte-s.com/patrz/duze.htm

    Jestem przeciwnikiem (nieortodoksyjnym, ale jednak) progresywnej
    kompresji JPG. Nie dość, że są większe (= dłużej się ściągają), ale co
    gorsze, "krzywią wzrok i świadomość". ;-) Człowiek rzuca okiem na
    ściągający się plik, widzi kaszankę, którą automatycznie próbuje
    rozpoznać, dociera do niego że to progresywny JPG, trzeba poczekać,
    znowu rzuca okiem, czy trwa jeszcze ściąganie, czy to już efekt końcowy
    (taki słaby???), w efekcie po faktycznym zakończeniu ściągania
    w praktyce konieczne są jeszcze dwie chwile (1 chwila = 4 momenty) i dwa
    porównawcze rzuty okiem, że faktycznie uzyskaliśmy już efekt końcowy
    - strata czasu i zupełnie zbędne czesanie świadomości.

    Niezbyt duża niedogodność, ale jestem przeciwko.

    [mr.]