  • Data: 2013-03-05 17:03:19
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To tak bardzo źle? Mam wrażenie, że statystyczna próbka filmów wybranych
    > z youtube ma jakość (techniczną) znacznie powyżej emisji analogowej.
    > Zresztą to nie tylko wrażenie, bo tzw. obiektywne dane mówia to samo --
    > gdyby w monochromatycznym obrazie 625 linni 25 klatek na sekundę chcieć
    > otrzynać kwadratowe piksele, to by trzeba było pasma 26 MHz.

    Pomnożyłeś zamiast podzielić :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    625/3*4 = 833
    625*833*25 = 13 015 625 pikseli/sekundę
    to oznacza, że potrzeba 6,508 MHz pasma.

    > A jest ledwie
    > 20% tego, w tym jeszcze chrominanacja, która przy emisj NTSC/PAL/SECAM
    > jest okrojona do żałosnego minimum. Więc z tą "przewagą", to nie do końca
    > tak -- skoro kompresować się nie da, to po prostu rżnie się treść.

    Ale wiesz o tym, że chrominancja nie kradnie pasma całkowicie, gdyż
    wbija się w dziury pomiędzy prążkami luminancji. Oczywiście wiadomo, że
    obydwa sygnały trochę się nakładają, ale jednak nie aż tak, żeby
    powiedzieć, że luminancja znika w obszarze gdzie jest nadawana chrominancja.