  • Data: 2013-03-05 15:42:28
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Jarosław,

    > To tak bardzo źle? Mam wrażenie, że statystyczna próbka filmów wybranych
    > z youtube ma jakość (techniczną) znacznie powyżej emisji analogowej.
    > Zresztą to nie tylko wrażenie, bo tzw. obiektywne dane mówia to samo --
    > gdyby w monochromatycznym obrazie 625 linni 25 klatek na sekundę chcieć
    > otrzynać kwadratowe piksele, to by trzeba było pasma 26 MHz.

    A mamy 6.25MHz dla OIRT i 5.25MHz dla CCIR... Teoretycznie.

    > A jest ledwie 20% tego, w tym jeszcze chrominanacja, która przy
    > emisj NTSC/PAL/SECAM jest okrojona do żałosnego minimum.

    Ale problem podstawowy, to to, że wrzucono chrominancję w to samo
    pasmo :( Samo robienie wycinanki w paśmie spowodowało spore błędy
    fazowe ujawniające się na krawędziach.

    > Więc z tą "przewagą", to nie do końca tak - skoro kompresować się
    > nie da, to po prostu rżnie się treść.

    Dokładnie tak. A jak do tego dojdzie źle wykonana instalacja antenowa,
    to już koszmar.

    W ramach testów sprawdziłem jak tam odbiór analogowy. Jako-tako ze
    trzy programy. Reszta zaszumiona - da się oglądać ale jakości zero. Na
    DVB-T dwa komplety po 3 MUXy - z Chrzelic i ze Ślęzy. Do tego komplet
    czeskich programów - łącznie ponad 50 kanałów (licząc z duplikatami),
    wszystkie w jakości maksymalnej, bez zacięć.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan