-
31. Data: 2011-02-15 20:00:26
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
> Stojącą, jechać raczej nie była w stanie przy takim posadowieniu nadwozia.
No ta nie modyfikacja tylko przypadłość techniczna tego zawieszenia,
prawdopodobnie model z początku produkcji bez systemu antyopadowego lub z
systemem antyopadowym ale zaniedbana (przecieki wewnętrzne) i/lub bardzo
długo stojąca. Jest jeszcze opcja że właściciel z premedytacją "rzucił ją
na glebę".
Po uruchomieniu silnika 10-20sec. i jest w pozycji do jazdy.
W położeniu dolny serwis (gleba) da się powoli jechać ale odczucia są jak
(przepraszam właścicieli) w Vectrze (w górnym serwisie też się da jechać
ale komfort j.w.).
--
Pozdrawiam
Adam Krawczyk - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)
-
32. Data: 2011-02-15 20:03:30
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Adam Krawczyk" <a...@a...secretkey.eu> napisał w
wiadomości news:gwolbdxo9f7o.dlg@secretkey.eu...
> Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
>
>> Stojącą, jechać raczej nie była w stanie przy takim posadowieniu
>> nadwozia.
>
> No ta nie modyfikacja tylko przypadłość techniczna tego zawieszenia,
> prawdopodobnie model z początku produkcji bez systemu antyopadowego lub z
> systemem antyopadowym ale zaniedbana (przecieki wewnętrzne) i/lub bardzo
> długo stojąca. Jest jeszcze opcja że właściciel z premedytacją "rzucił ją
> na glebę".
> Po uruchomieniu silnika 10-20sec. i jest w pozycji do jazdy.
> W położeniu dolny serwis (gleba) da się powoli jechać ale odczucia są jak
> (przepraszam właścicieli) w Vectrze (w górnym serwisie też się da jechać
> ale komfort j.w.).
Chyba nie zajarzyłeś, że przedpiszca twierdził, iż nie da się regulować
wysokości zawieszenia w tym modelu, a to co napisałeś dokładnie temu
zaprzecza.
Czyli generalnie nie polemizujesz ze mną a ja z Tobą.
-
33. Data: 2011-02-15 20:09:33
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2011-02-15 15:07, kml pisze:
>
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
> wiadomości news:4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i
>> jakimi kosztami pi razy drzwi?
>
> Mój znajomy kiedyś się dgrażał, że takie coś zrobi ale koszt był
> dramatyczny - amortyzatory, pompa ciśnienia i chgw co jeszcze. Do tego
> trzeba to ładnie spiąć i uruchomić. Gdyby był gotowy zestaw typu
> plug&play to można by o tym myśleć, ale rzeźbić samemu warto wyłącznie
> mając do tego pełne zaplecze warsztatowe oraz naprawdę konkretne środki
> zabezpieczone na ten cel.
>
Nie wiem, czy wiesz, ale są auta i to nie ze szczytu cennika, które mają
to w standardzie...
Do jazdy w zasadzie służy tam tylko jedna pozycja, ale wyższa umożliwia
właśnie przejazd przez krawężniki, czy progi bez łomotania brzuchem o
ziemię :)
--
Wojciech Smagowicz
-
34. Data: 2011-02-15 20:36:50
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
Co do Twojego pytania.
Padła tu propozycja założenia amortyzatorów o większym tłumieniu - hmm
dziwna propozycja, nie bardzo rozumiem co by to miało zmienić.
Prawdopodobie padnie propozycja założenia sprężyn wzmocnionych (jak m.in. w
Oplach) tylko że ich wysokość jest taka sama jak w serii jedynie pręt z
którego są wykonane jest grubszy (są sztywniejsze) ale nie zmienia to
prześwitu "na pusto". Wkładanie czegokolwiek w sprężyny to chyba pomyłka,
usztywni auto - no chyba że potrzebny ci ciut wyższy gokart.
ZTCW dopuszczona ze względów homologacyjnych jest zmiana prześwitu do 30mm
(to w kwestii obniżenia) i obniżające zestawy sprężyn Eibacha są na to
przygotowane, mogą takie sprężyny współpracować z seryjnymi amortyzatorami.
Sportowe amortyzatory (AGX Kayaby przykładowo) dopuszczone też ze wzgl.
homologacyjnych pojazdu mają skok jak w serii ale zmienione lub regulowane
tłumienie.
Pytanie czy te 30mm dotyczy też podniesienia prześwitu - nie wiem nikt
nigdy nie pytał, więc nie dociekałem u producenta.
Uprzedzając pytania czy można obniżyć o 50mm, można i są dostępne takie
zestawy ale nie mieści się to w zakresie homologacji danego pojazdu i
teoretycznie powinno się zdobyć homologację na tak przerobiony bolid, to co
widać na ulicach to praktyka a z tą jest różnie.
Pytanie czy ktoś produkuje zestawy podwyższające? Pewnie tak, ale koszt.
--
Pozdrawiam
Adam Krawczyk - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)
-
35. Data: 2011-02-15 20:47:51
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>
Dnia Tue, 15 Feb 2011 20:03:30 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "Adam Krawczyk" <a...@a...secretkey.eu> napisał w
> wiadomości news:gwolbdxo9f7o.dlg@secretkey.eu...
>> Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):
>>
>>> Stojącą, jechać raczej nie była w stanie przy takim posadowieniu
>>> nadwozia.
>>
> Chyba nie zajarzyłeś, że przedpiszca twierdził, iż nie da się regulować
> wysokości zawieszenia w tym modelu, a to co napisałeś dokładnie temu
> zaprzecza.
Zajarzyłem. I podtrzymuję to co napisałem (jako posiadacz takiego pojazdu),
zawieszenie jest regulowane, mało tego poza regulacją ręczną jest przede
wszystkim regulacja automatyczna - bez względu na obciążenie prześwit jest
zawsze ten sam.
> Czyli generalnie nie polemizujesz ze mną a ja z Tobą.
Dokładnie. Tylko wyjaśniłem (nie koniecznie Tobie) ki diabeł tam siedzi.
--
Pozdrawiam
Adam Krawczyk - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)
-
36. Data: 2011-02-15 21:20:08
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-02-15 19:04, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
> W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze:
>> Co do przodu - tutaj będzie raczej kiepsko. Sprzedaj sida i kup C-Funf
>> :). Albo Xantię - nawet na kilka Ci starczy ;)
>>
>> R.
> Ale to też nie rozwiąże problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest
> regulowane. Ani w Xantii, ani w C5, a tym bardziej w C-funf - tu jest
> klasyczne zawieszenie na amortyzatorach i sprężynach.
>
>
HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to
glownie hydropneumatyk, sprezynowy McPherson jest w opcji na specjalne
zyczenie kupujacego. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX,
Xantia, C5) ma 4 polozenia - 1.dolny serwis (czyli gleba - Xantia sedan
moze powoli sie poruszac, w kombi instrukcja obsl. tego zabrania)
2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h 4.gorny serwis - do
serwisowania, ew. do chwilowego ominiecia wymagajacej przeszkody bardzo
powoli.
W praktyce 1 i 4 nie nadaja sie do jazdy, chociaz 4 mi raz uratowalo
dupsko ;) Poza tym komfort jazdy nieporownywalny z niczym innym w tej
cenie. Chwilami az zaluje, ze sprzedalem moja X2 Break :(
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
37. Data: 2011-02-15 21:26:46
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>
Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:20:08 +0100, użytkowmik venioo napisał(a):
> HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz?
> Xantia sedan
Nie tylko on. :)
--
Pozdrawiam
Adam Krawczyk - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)
-
38. Data: 2011-02-15 21:30:32
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
> Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
> odwrotnej.
> Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
> połowy auta?
> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
> No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się
> jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)
>
> Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po
> mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
>
> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
> kosztami pi razy drzwi?
Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy,
za stosunkowo rozsadne pieniadze.
Mialem kiedys takie, bodajze H&R, tylko w celach przeciwnych -
obnizenie. Serwis tuningowy (zeby auto przeszlo w DE przeglad) musial
wpisac o ile obrotow sruby jest kazdy amortyzator skrecony i jaki skok
wysokosci to dalo, wiec mysle, ze w gore tez by sie dalo podkrecic.
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
39. Data: 2011-02-15 21:34:56
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 15 Feb 2011 20:36:50 +0100, Adam Krawczyk wrote:
>Prawdopodobie padnie propozycja założenia sprężyn wzmocnionych (jak m.in. w
>Oplach) tylko że ich wysokość jest taka sama jak w serii jedynie pręt z
>którego są wykonane jest grubszy (są sztywniejsze) ale nie zmienia to
>prześwitu "na pusto".
Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie,
to pod obciazenieniem mniej sie ugna.
>Pytanie czy ktoś produkuje zestawy podwyższające? Pewnie tak, ale koszt.
sprezyny nie powinny byc takie drogie jak sa :-)
J.
-
40. Data: 2011-02-15 21:46:49
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>
Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:34:56 +0100, użytkowmik J.F. napisał(a):
> Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie,
> to pod obciazenieniem mniej sie ugna.
Słuszna uwaga. To czy są dostępne to inna sprawa. Ale pod obciążeniem
(takim samym) ugnie się mniej niż w serii.
Teoretycznie, można by próbować wolnej amerykanki i zrobić próbę z
założeniem sprężyn od mocniejszej wersji silnikowej - gorzej jeśli ma
mocniejszą wersję. :)
--
Pozdrawiam
Adam Krawczyk - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)