  • 31. Data: 2011-02-15 20:00:26
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):

    > Stojącą, jechać raczej nie była w stanie przy takim posadowieniu nadwozia.

    No ta nie modyfikacja tylko przypadłość techniczna tego zawieszenia,
    prawdopodobnie model z początku produkcji bez systemu antyopadowego lub z
    systemem antyopadowym ale zaniedbana (przecieki wewnętrzne) i/lub bardzo
    długo stojąca. Jest jeszcze opcja że właściciel z premedytacją "rzucił ją
    na glebę".
    Po uruchomieniu silnika 10-20sec. i jest w pozycji do jazdy.
    W położeniu dolny serwis (gleba) da się powoli jechać ale odczucia są jak
    (przepraszam właścicieli) w Vectrze (w górnym serwisie też się da jechać
    ale komfort j.w.).

    Adam Krawczyk - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
    Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)

  • 32. Data: 2011-02-15 20:03:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Krawczyk" <a...@a...secretkey.eu> napisał w
    wiadomości news:gwolbdxo9f7o.dlg@secretkey.eu...

> [...]
    > (przepraszam właścicieli) w Vectrze (w górnym serwisie też się da jechać

    Chyba nie zajarzyłeś, że przedpiszca twierdził, iż nie da się regulować
    wysokości zawieszenia w tym modelu, a to co napisałeś dokładnie temu
    zaprzecza.
    Czyli generalnie nie polemizujesz ze mną a ja z Tobą.

  • 33. Data: 2011-02-15 20:09:33
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-02-15 15:07, kml pisze:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mój znajomy kiedyś się dgrażał, że takie coś zrobi ale koszt był
    > dramatyczny - amortyzatory, pompa ciśnienia i chgw co jeszcze. Do tego
    > trzeba to ładnie spiąć i uruchomić. Gdyby był gotowy zestaw typu
    > plug&play to można by o tym myśleć, ale rzeźbić samemu warto wyłącznie
    > mając do tego pełne zaplecze warsztatowe oraz naprawdę konkretne środki
    > zabezpieczone na ten cel.

    Nie wiem, czy wiesz, ale są auta i to nie ze szczytu cennika, które mają
    to w standardzie...
    Do jazdy w zasadzie służy tam tylko jedna pozycja, ale wyższa umożliwia
    właśnie przejazd przez krawężniki, czy progi bez łomotania brzuchem o
    ziemię :)

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 34. Data: 2011-02-15 20:36:50
    Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):

    Co do Twojego pytania.
    Padła tu propozycja założenia amortyzatorów o większym tłumieniu - hmm
    dziwna propozycja, nie bardzo rozumiem co by to miało zmienić.
    Prawdopodobie padnie propozycja założenia sprężyn wzmocnionych (jak m.in. w
    Oplach) tylko że ich wysokość jest taka sama jak w serii jedynie pręt z
    którego są wykonane jest grubszy (są sztywniejsze) ale nie zmienia to
    prześwitu "na pusto". Wkładanie czegokolwiek w sprężyny to chyba pomyłka,
    usztywni auto - no chyba że potrzebny ci ciut wyższy gokart.
    ZTCW dopuszczona ze względów homologacyjnych jest zmiana prześwitu do 30mm
    (to w kwestii obniżenia) i obniżające zestawy sprężyn Eibacha są na to
    przygotowane, mogą takie sprężyny współpracować z seryjnymi amortyzatorami.
    Sportowe amortyzatory (AGX Kayaby przykładowo) dopuszczone też ze wzgl.
    homologacyjnych pojazdu mają skok jak w serii ale zmienione lub regulowane
    tłumienie.
    Pytanie czy te 30mm dotyczy też podniesienia prześwitu - nie wiem nikt
    nigdy nie pytał, więc nie dociekałem u producenta.
    Uprzedzając pytania czy można obniżyć o 50mm, można i są dostępne takie
    zestawy ale nie mieści się to w zakresie homologacji danego pojazdu i
    teoretycznie powinno się zdobyć homologację na tak przerobiony bolid, to co
    widać na ulicach to praktyka a z tą jest różnie.
    Pytanie czy ktoś produkuje zestawy podwyższające? Pewnie tak, ale koszt.

  • 35. Data: 2011-02-15 20:47:51
    Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 20:03:30 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):

> [...]
    >>

    > Chyba nie zajarzyłeś, że przedpiszca twierdził, iż nie da się regulować
    > wysokości zawieszenia w tym modelu, a to co napisałeś dokładnie temu

    Zajarzyłem. I podtrzymuję to co napisałem (jako posiadacz takiego pojazdu),
    zawieszenie jest regulowane, mało tego poza regulacją ręczną jest przede
    wszystkim regulacja automatyczna - bez względu na obciążenie prześwit jest
    zawsze ten sam.

    > Czyli generalnie nie polemizujesz ze mną a ja z Tobą.

    Dokładnie. Tylko wyjaśniłem (nie koniecznie Tobie) ki diabeł tam siedzi.

  • 36. Data: 2011-02-15 21:20:08
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-15 19:04, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

    > Ale to też nie rozwiąże problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest
    > regulowane. Ani w Xantii, ani w C5, a tym bardziej w C-funf - tu jest
    > klasyczne zawieszenie na amortyzatorach i sprężynach.

    HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to
    glownie hydropneumatyk, sprezynowy McPherson jest w opcji na specjalne
    zyczenie kupujacego. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX,
    Xantia, C5) ma 4 polozenia - 1.dolny serwis (czyli gleba - Xantia sedan
    moze powoli sie poruszac, w kombi instrukcja obsl. tego zabrania)
    2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h 4.gorny serwis - do
    serwisowania, ew. do chwilowego ominiecia wymagajacej przeszkody bardzo
    powoli.
    W praktyce 1 i 4 nie nadaja sie do jazdy, chociaz 4 mi raz uratowalo
    dupsko ;) Poza tym komfort jazdy nieporownywalny z niczym innym w tej
    cenie. Chwilami az zaluje, ze sprzedalem moja X2 Break :(

    --
    venioo
    GG:198909

  • 37. Data: 2011-02-15 21:26:46
    Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:20:08 +0100, użytkowmik venioo napisał(a):

    > HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz?

    > Xantia sedan

    Nie tylko on. :)

  • 38. Data: 2011-02-15 21:30:32
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
> [...]
    > połowy auta?
    > Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    > Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    > krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
    > No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się
    > jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)
    >
    > Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po
    > mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
    >
    > Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi

    Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy,
    za stosunkowo rozsadne pieniadze.
    Mialem kiedys takie, bodajze H&R, tylko w celach przeciwnych -
    obnizenie. Serwis tuningowy (zeby auto przeszlo w DE przeglad) musial
    wpisac o ile obrotow sruby jest kazdy amortyzator skrecony i jaki skok
    wysokosci to dalo, wiec mysle, ze w gore tez by sie dalo podkrecic.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 39. Data: 2011-02-15 21:34:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 20:36:50 +0100, Adam Krawczyk wrote:
> [...]
    >Oplach) tylko że ich wysokość jest taka sama jak w serii jedynie pręt z
    >którego są wykonane jest grubszy (są sztywniejsze) ale nie zmienia to

    Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie,
    to pod obciazenieniem mniej sie ugna.

    >Pytanie czy ktoś produkuje zestawy podwyższające? Pewnie tak, ale koszt.

    sprezyny nie powinny byc takie drogie jak sa :-)

    J.

  • 40. Data: 2011-02-15 21:46:49
    Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:34:56 +0100, użytkowmik J.F. napisał(a):

    > Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie,
    > to pod obciazenieniem mniej sie ugna.

    Słuszna uwaga. To czy są dostępne to inna sprawa. Ale pod obciążeniem
    (takim samym) ugnie się mniej niż w serii.
    Teoretycznie, można by próbować wolnej amerykanki i zrobić próbę z
    założeniem sprężyn od mocniejszej wersji silnikowej - gorzej jeśli ma
    mocniejszą wersję. :)