-
1. Data: 2011-02-15 17:54:13
Temat: cisnienie oleju
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.
Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi ok,
zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka gaśnie i
później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na rozruszniku".
Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.
x30xe
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
2. Data: 2011-02-15 18:46:33
Temat: Re: cisnienie oleju
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
> Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.
>
> Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
> ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
> Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
> wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
> Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
> gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
> rozruszniku".
> Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.
Zbyt gęsty olej + padająca jego pompa? Po rozgrzaniu rzednie i wtedy
jakoś pompa daje radę tłoczyć go, wytwarzająć odp. ciśnienie?
I może w oleju jest jakiś motodoktor, który dodatkowo potęguje
gęstnienie oleju na zimno?
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
3. Data: 2011-02-15 19:01:44
Temat: Re: cisnienie oleju
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 15 Lut, 18:46, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
wrote:
> W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
>
> > Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.
>
> > Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
> > ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
> > Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
> > wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
> > Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
> > gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
> > rozruszniku".
> > Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.
>
> Zbyt gęsty olej + padająca jego pompa? Po rozgrzaniu rzednie i wtedy
> jakoś pompa daje radę tłoczyć go, wytwarzająć odp. ciśnienie?
> I może w oleju jest jakiś motodoktor, który dodatkowo potęguje
> gęstnienie oleju na zimno?
>
> --
> Marcin "Kenickie" Mydlak
> Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
> P307 2.0HDi/90
> "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
A ja bym podejrzewał przycinający się zawór zapobiegający wzrostowi
ciśnienia.
Jak jest zimny gęsty olej i pompa zacznie wytwarzać duże ciśnienie -
to zawór zacina się przy zbyt otwartym przepływie i nie ma
odpowiedniego ciśnienia oleju. Jak jest ciepły rzadki olej to się nie
przycina i wsio jest OK.
Pozdrawiam !
-
4. Data: 2011-02-15 19:08:52
Temat: Re: cisnienie oleju
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
> Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.
>
> Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
> ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
> Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
> wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
> Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
> gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
> rozruszniku".
> Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.
>
> x30xe
>
>
Odpowiedź może nie mieć związku z Twoją sytuacją, ale w C20NZ miałem
dość podobnie i też sądziłem, że winny będzie zawór na pompie (zgodnie z
odpowiedzią Czarka Daniluka). Okazało się, że wałek rozrządu się wytarł
i na nim ciśnienie się traciło. Nie pamiętam już, czy na ciepłym silniku
kontrolka się nie zaświecała, niemniej po nocy trzeba było odczekać
jakieś pół minuty, żeby kontrolka zgasła, zaś przy wyższych obrotach
znów się zaświecała.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
-
5. Data: 2011-02-15 19:23:22
Temat: Re: cisnienie oleju
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
nie wiem jak u ciebie ale sprawdz czy michą nie przypirzyles w jakiegos
kamulca - wgniecenie w misce moze ci zlamac lub nadlamac smok i ssie wtedy
lewizne.
druga sprawa az za oczywista....pompa oleju.
u mnie z podobnymi objawamy skonczylo sie na wymianie pompy oleju po
przeleceniu wszystkich opcji poza panewkami
-
6. Data: 2011-02-15 21:43:51
Temat: Re: cisnienie oleju
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.
>
> Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
> ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
>
> x30xe
wiesza się zawór nadmiarowy na pompie, na pewno z tym nie jeździj (chyba że
Ci nie szkoda silnika),
brat
-
7. Data: 2011-02-15 22:32:54
Temat: Re: cisnienie oleju
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-02-15 17:54, Kuba (aka cita) pisze:
> Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.
>
> Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
> ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
> Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
> wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
> Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
> gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
> rozruszniku".
> Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.
Zacznij od podpięcia manometru w miejsce czujnika i sprawdź czy
faktycznie to problem ciśnienia oleju, czy może czujnika/instalacji.
Bo generalnie awarie układu smarowania objawiają się raczej brakiem
ciśnienia po nagrzaniu niż odwrotnie.
Natomiast jeżeli faktycznie ciśnienie oleju masz tak niskie, to nie
jeździj silnikiem w takim stanie bo go wykończysz. Lampka zazwyczaj
zapala się poniżej 0.3bar, a to już ciśnienie kilkukrotnie za niskie
nawet dla wolnych obrotów (nie mówiąc o wysokich obrotach gdzie
powinieneś mieć pewnie około 5bar).
Do sprawdzenia pompa oleju, blok, smok itd...
-
8. Data: 2011-02-16 12:12:27
Temat: Re: cisnienie oleju
Od: bj <1...@g...com>
Miałem identyczny objaw, silnik też oplowski tylko mniejszy: X20XEV
Powodem była przygięta miska do smoka: gdy olej był gęsty z zimna
pompa nie była w stanie zassać oleju przez powstałe przewężenie. Gdy
lepkość oleju spadała przy wyższej temperaturze wszystko było OK.
Po wyklepaniu miski (miska dwuczęściowa, dolna część w formie
blaszanej pokrywki) wszystko wróciło do normy.
Nie wiem jak w X30XE, ale w X20XEV i pochodnych kształt smoka jest
bardzo nie korzystny i miejsca między smokiem a miską mało...