  • Data: 2017-03-21 12:06:56
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-03-20 o 10:42, J.F. pisze:

> [...]
    >https://github.com/blalor/avr-softuart

    >Wygląda na to, że działa zarówno odbiór jak i nadawania z właściwą
    >prędkością. Przynajmniej na to wskazuje tani analizator stanów
    >logicznych. Okazuje się jednak, że współczesne przejściówki USB-UART
    >za
    >nic nie chcą pracować na tej prędkości. W dokumentacji CH340 co
    >prawda
    >znajduje się informacja, że układ będzie pracował od 50bps, ale gdzie
    >tam - uruchomiłem "screen /dev/ttyUSB0 50", ale rzeczywista prędkosć
    >pracy wynosiła 75bps. FT232 o dziwo jeszcze gorzej - nieco ponad

    Na bardzo starych pecetach z ukladem 8250, jak wpisales w dzielnik 1,
    to wychodzilo 115 200.
    50 wymaga wpisania 2304.
    Nowsze UARTY moga byc przesuniete na wyzsze predkosci, a
    niestandardowe moga w ogole byc nieobsugiwane ... ale wychodzi na to,
    ze powinno to byc w zakresie mozliwosci. Tylko te cholerne systemy
    operacyjne :-)

    >Trochę utrudnia to testowanie programu. Ktoś ma jakiś pomysł czym to
    >mogę przetestować, zanim będę miał fizyczny dostęp do dalekopisu i
    >pętlę
    >prądową? Do tego czasu chciałbym napisać program tłumaczący, a trudno
    >zrobić nie mając możliwości komunikacji z MCU...

    Ale to softwareowy - odpal jeszcze normalny uart i komunikuj sie po
    9600.

    J.