  • Data: 2017-03-24 10:59:23
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-03-23 o 12:13, J.F. pisze:

    >Rozumiem, że pętlę podpinam do pinów, które normalnie przyjmują prąd
    >zmienny, a jednokierunkowy element kluczujący łączę z plusem i
    >minusem
    >mostka.

    Tak jest.

    >Istnieją jakieś znaczące wady tego rozwiązania?

    Spadek napiecia chocby. Przy TTY raczej nieistotny.

    > Skoro to takie proste (i
    >tanie), to dlaczego autorzy takich urządzeń jak to
    >(http://heepy.net/index.php/USB-teletype) upierają się przy
    >stosowaniu
    >drogich i trudno dostępnych elementów? Zwłaszcza, że przecież w tym
    >samym projekcie na wejściu został zastosowany mostek...

    Bo sa powszechnie dostepne i tanie ? :-)

    nie wiem czy zadziala - przekazniki SSR jednofazowe, zaznaczyc
    PhotoMOS.
    http://www.tme.eu/pl/katalog/przekazniki-ssr-jednofa
    zowe_100052/#id_category=100052&page=1&s_field=niski
    _prog&s_order=ASC&visible_params=2%2C914%2C996%2C936
    %2C757%2C915%2C916%2C167%2C698%2C945&used_params=915
    %3A4160%3B

    np ten
    http://www.tme.eu/pl/details/aqy214s/przekazniki-ssr
    -jednofazowe/panasonic/
    aa, stan 0, wiec ten
    http://www.tme.eu/pl/details/aqy210st/przekazniki-ss
    r-jednofazowe/panasonic/

    czy ten, jesli wystarczy 60V 20mA
    http://www.tme.eu/pl/details/assr-1218/przekazniki-s
    sr-jednofazowe/broadcom-avago/

    >Jeśli będę pilnował polaryzacji (albo zastosuję mostek prostownicy)
    >zwykły transoptor się sprawdzi, o ile maksymalne napięcie i prąd będą
    >się mieściły w granicach specyfikacji?

    Nie kazdy - spojrz na parametr CTR - czyli wspolczynnik miedzy pradem
    wyjsciowym, a wejsciowym.

    Taki najtanszy darligton z TME
    http://www.tme.eu/pl/details/ps2702-1-f3-a/transopto
    ry-wyjscie-cyfrowe/cel/
    CTR moze byc 2000% czyli 20 w wersji K, a moze byc tylko 200% w wersji
    M.

    No i jak masz pecha czyli 200%, to trzeba 10mA przez diode, aby
    wyjscie przepuscilo 20mA.
    Dla bezpieczenstwa dalbym 15 czy 20mA ... 20mA nieduzo, ale pytanie,
    czy wyjscie uC tyle da, czy to juz za duzo.

    A jak za duzo - lepszego transoptora szukac, czy wzmacniacz dawac ?
    A ze Darlington, to spadek napiecia rosnie.

    Jak jest "zwykly transoptor", to CTR potrafi byc np 0.5 - i problem
    rosnie, choc ciagle nie jest zle.
    Znalezc taki na napiecie 50-100V tez moze byc problem.

    A ten 6N139 z przykladowego interfejsu ... cholera wie, jak on sobie
    poradzi bez zasilania po wyjsciowej stronie.

    J.