  • Data: 2017-03-21 02:11:33
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:oapmgk$tlc$1@news.icm.edu.pl...
    > Trochę utrudnia to testowanie programu. Ktoś ma jakiś pomysł czym to
    > mogę przetestować, zanim będę miał fizyczny dostęp do dalekopisu i pętlę
    > prądową? Do tego czasu chciałbym napisać program tłumaczący, a trudno to
    > zrobić nie mając możliwości komunikacji z MCU...

    Jedyne, co sobie teraz wyobrażam, to odbiór RTTY i zamiana akustyki na
    odpowiednie impulsy prądowe. Musiałbyś tylko jakoś przetworzyć dźwięk na
    odpowienie impulsy... któryś z układów XR, tylko nie pamiętam teraz, czy
    2206, czy 2211, umie odebrać AFSK z RTTY (bo drugi to generator AFSK) i
    przekształcić to na stosowne impulsy. Musiałbyś tylko odpowiednio go
    zaaplikować. Jeśli dorwałbyś gdzieś modem, najlepiej wg SP5MXH, to mógłbyś
    go nawet bez zmian wykorzystać, on jest sprzężony z kompem transoptorami.
    Także najprostszy Baycom bez logiki powinien się nadać. Trochę naokoło, ale
    wydaje mi się to obecnie najłatwiejsze do zrobienia. Z tym, że modem Baycom
    (od nazwy programu ZTCP, który go wykorzystuje) nie ma izolacji optronowej.
    Ale to myślę, że niewielki problem, dasz sobię radę, by czegoś nie spitolić
    ani z tym pierwszym, ani z tym drugim modemem, one wprost przetwarzają AFSK
    na odpowiednie mark i space (i odwrotnie).
    TNC nie bierz do tego, nie nada się.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.