  • Data: 2012-12-30 20:58:30
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PaN AlexY napisał:

    > Jesteś tego pewny? Masz jakąś fotodiodę? Podepnij prosty układ coby
    > sprawdzić czy nie ma tam czegoś w zakresie 60-80Hz. Między Tobą a
    > podświetleniem jest matryca LCD.

    A dlaczego by miało być? To co nazywa się "częstotliwością odświeżania"
    nie mówi dzisiaj nic o odświeżaniu czy migotaniu, tylko określa jak
    często *może* zmieniać się treść obrazu. Przynajniej może teoretycznie,
    bo monitory LCD mają jeszcze podawany drugi parametr -- czas reakcji,
    zwykle jednak dłuższy niż by to wynikało ze wspomnianej częstotliwości.

    Nawet monitory CRT nie emitują światła głęboko modulowanego częstotliwością
    odchylania pionowego -- czas powrotu plamki, to zaledwie kilka procent
    cyklu, a jeśli pokazywana treść jest w miare jednolita, to z daleka
    światło nie miga zbyt intensywnie.

    Natomiast fotodiod ci u nas dostatek. Podłączyłem taką jedną, prawdziwa
    Hamamatsu o dużej powierzchni, wprost do słuchawek. Przy tej LED-ówce
    warkot przeokropny. Przy monitorze -- cisza jak makiem zasiał.

    --
    Jarek