  • Data: 2012-12-31 14:03:00
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotrne napisał:

    > Ciekawi mnie, czy ta decyzja o zakazie używania żarówek została
    > podjęta przez jedną osobę, jakąś komisję (specjalistów?),
    > czy przez głosowanie "europosłów"? Bo na razie wiem, że zakaz
    > wydała anonimowa "Komisja Europejska".

    Pod dyrektywą podpisany jest Andris Piebalgs, Łotysz, doktor fizyki.
    Co ciekawe, w podpisie opisany jest jako "Ćzłonek Komisji", nie jej
    przewodniczący. W niczym nie przybliża nas to do poznania odpowiedzi
    na pytanie "kto za tym stoi" (bo "komu to służy", dobrze wiadomo).

    > Oglądałem kiedyś obrady polskiego sejmu na temat różnych szczegółowych
    > przepisów jakiejś ustawy - chyba dotyczącej rolnictwa. Najpierw czytana
    > była proponowana poprawka, na końcu: "komisja wnosi o przyjęcie poprawki"
    > albo "...o odrzucenie poprawki". Za KAŻDYM razem znudzeni, nieliczni
    > posłowie głosowali tak, jak "komisja" zalecała.

    To akurat normalne i prawidłowe -- Sejm jest od robienia ustaw, a że nie
    każdy poseł musi znać się na wszystkim, więc tekst pisze (powinien pisać)
    ktoś, kto ma pojęcie. Tu akurat komisja, ale może być też jeszcze inaczej.
    Znam takich (kilku profesorów prawa, jednemu niestety dopiero co się
    zmarło), którzy podjęli się zadania stworzenia jednej z najważniejszych
    ustaw. Umowa (z Marszałkiem) była taka, że żadnego głosowania poprawek
    mogących rozwalić spójność. Albo bierzecie całość jak jest, albo się
    bujajcie i piszczie od nowa sami. Wzięli i mamy. Nawet całkiem dobre prawo.

    --
    Jarek