  • Data: 2012-12-30 22:44:15
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    badworm napisał:

    > 60Hz na jakimś większym monitorze CRT (17-19") to widzę bez problemu,
    > podobnie zapewne wiele innych osób.

    No i właśnie o to tu chodzi, że na dużych i jasnych płaszczyznach widać.
    Monitor 50Hz pokazujący jasne litery na ciemnym tle jest całkiem
    w porządku, ale oświetlenie pomieszczenia lampą, która błyska sto razy
    na sekundę jest zupełnie nieakceptowalne.

    Jarek

    PS
    Tym samym wyrafinowanym instrumentem pomiarowym co poprzednio (fotodioda
    i słuchawki) sprawdziłem trochę zacniejszą lampe trójledową. Bzyczy jak
    komar, a więc jakieś setki herców.