  • Data: 2019-06-19 13:44:28
    Temat: Re: Zanikający obraz w telewizorze
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    jacek <j...@w...pl> wrote:

    > Bo gdy pstrykasz powodujesz powodujesz powstawanie przepięć o dużej
    > szybkości narastania napięcia co może przy grzałce, która ma włącznik
    > prawdopodobnie pojedynczy (jeden przewód odcina od sieci) pojemnościowe
    > zaświecenie.
    > Identycznie jak w probówce z neonówką, gdzie stojąc na drewnianym stołku
    > i dotykając do fazy neonówka też świeci.

    Prawdopodobnie jest właśnie tak jak mówisz, podejrzewam że jakbym podpiął
    grzałkę do gniazdka odwrotnie, to problem by zniknął (chociaż nie
    sprawdzałem, bo to w sumie nie problem, a ciekawostka).

    Z drugiej strony dziwne, że grzałka (zakładam że podłączona równolegle do
    neonówki) nie bocznikuje tego przepięcia. Przecież raczej nie ma aż takiej
    indukcyjności.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika