eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowejRe: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
  • Data: 2011-07-28 14:11:57
    Temat: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Od: Icek <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Parę dni po wykupie pojechaliśmy zrobić przegląd w niezależnym zaufanym
    > zakładzie. Zaufany mechanik załamał ręce po tym co znalazł. Otóż w
    > samochodzie nie było robione nic, czego z góry nie widać. Oba filtry
    > powietrza niemal całkowicie zapchane, daty produkcji wskazują na
    > instalacje fabryczną. Wygląda na to, że filtr oleju, a zatem i olej? nie
    > był ruszany od nowości. Pasek rozrządu na pewno nie ruszany, pytanie co
    > ile km jest zalecana wymiana.

    co ile km to zależy od marki i modelu. Sprawdź u producenta.

    > Co więcej, samochód przekazano nam z pustą książeczką serwisową. Zero

    więc jesteś dupa, że nie dokonałeś kontroli KS przed zakupem a właściwie
    po każdej czynności. Teraz jak będziesz chciał sprzedać auto to masz
    pustą KS.

    > wpisów, na żadnym z terminowych przeglądów które przechodził samochód. W
    > serwisie twierdzą, że brak wpisów oznacza iż książeczka nie była
    > przedłożona podczas przeglądu - co jest delikatnie mówiąc ściemą.

    tego nie wiesz.

    > Teraz zasadnicze pytanie brzmi, jak to ugryźć. Czy w ogóle można
    > cokolwiek z tym zrobić? Strach pomyśleć jakich jeszcze zaniedbań dokonano
    > podczas trwania tej umowy.

    jeżeli masz podstawy aby dokonać oględzin filtra oleju czy filtra
    powietrza to masz kompetencje aby sprawdzić wpisy w KS przed zakupem.

    Skoro wskazujesz, że kupiłeś auto bez wpisów serwisowych i orientujesz
    się po zakupie to neguję kwalifikacje kontroli filtra powietrza czy oleju.

    1. auto nie przejedzie 100kkm bez wymiany/dolewki oleju

    2. brak wymiany filtra oleju przez 100kkm nie ma jakiegoś negatywnego
    wpływu na silnik, a jakiś tam specjalista jakiś czas temu stwierdził, że
    wymiana oleju co 15kkm jest przesadą. To wszystko zależy od konkretnego
    przypadku. Sądzę, że wymiana co 15kkm daje większą teoretyczną szansę na
    brak drobin odpadów w oleju.

    Nie jestem fachowcem w tej materii. To tylko moja opinia.


    3. Akurat wymieniałem olej w maszynie. 1100rbh. 10 lat. Sprężanie w
    normie. Praca w normie (na nowym oleju). Nie widać objawów jakiegoś
    dramatu. A olej nie wymieniany od nowości (razem z filtrami).

    4. filtr powietrza może się zajechać po 10kkm. Nie trzeba do tego 100kkm.


    5. zwróć uwagę, że filtr kabinowy też się zmienia na przeglądzie. Był
    zmieniany ?


    Podsumowanie: ja bym nie dramatyzował. Na następny raz masz nauczkę, że
    co przegląd sprawdzasz sam pewne detale. A najbezpieczniejsze jest
    prosić o stare części.



    Icek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: